Vítkovy noviny

červenec 2012

Rubriky: Index novin | Plachtění | Práce | Veslování | Videa | Evan | Karla | Pošli mi email

Klikni na obrázek a otevře se zvětšenina, včetně počasí nahoře. U odkazu na "Více fotek..": jak se ti otevře prohlížeč, stiskni F11 pro promítání na celou obrazovku. A když je v textu něco podtrhnutého, tak je to odkaz na další podrobnosti nebo video.

Čas, teplota a počasí ve Wenatchee

30. 7. Pondělí. Pro případ, co by se stalo, kdyby jeden z rodičů Emily už nebyl, jsme šli na exkurzi do domu důchodců v Ashlandu. Bydlí tam řada jejich dobrých přátel, tak jsme se byli podívat ve dvou jejich bytech. Dům je dosti luxusní a rozlehlá instituce, kde mají různé služby, od minimálních až po intenzívní. Pro ty, kteří se zatím o sebe moho postarat, se cena bydlet tam skládá z nákupu bytu, nyní za minimálně 200 tisíc dolarů, dle velikosti bytu, plus 600 dolarů měsíčně příspěvků "družstvu". Mají tam několik jídelen, knihovnu, bar, společenské místnosti, posilovnu, plovárnu, uměleckou galerii, a plno programů udržovat seniory v čilé činnosti. Více fotek...
30. 7. Pondělí. Veslování. Zas se mi poštěstilo obeplout celé jezero Immigrant v Ashlandu, a udělat fotky pro jejich klub. Více fotek...
29. 7. Neděle. Hlavní důvod naší návštěvy v Roseburgu byly oslavy narozenin Erika, adoptovaného syna Larryho a Nancy, jeho osmnáctých, a současně jeho maturity. Příbuzní se složili a Erika překvapili darem - malým náklaďákem. Oslavy se konaly na farmě, která byla před lety přeměněná na církevní školu pro obtížně vychovávatelné děti. Erik tam strávil pět let. Na oslavu přišlo asi padesát lidí, a Erik byl darem velmi rozradostněn. Mnohem více fotek...
29. 7. Neděle. Zúčastnili jsme se obřadu církve Larryho a Nancy. Tentokrát měli mši venku a konaly se křtiny v řece Umpqua. Víc fotek...
28. 7. Sobota. Vyrazili jsme na jih do Oregonu, v Portlandu vyzvedli Evana a jeli do Roseburgu. Víc fotek...
27. 7. Pátek. Veslování. Zas se mi povedlo dostat se až čtvrtým peřejím, a pak při cestě zpět jsem viděl dvě rodinky - orlovců, trénovali mládě, jak se vznášet nad hnízdem, a druhá rodinka byla čtyř mývalů! Ten na trávě byl jeden z rodičů, a mládě se vyšplhalo do stromu (vpravo). Víc fotek..
26. 7. Čtvrtek. Pracoval jsem celý den v kanceláři.
25. 7. Středa. Šli jsme s Em česat meruňky, pak jsem dodal spěšnou dodávku a vyrazil na letiště v 1045. Vypadalo to slibně na plachtění. A bylo! Let byl můj nejlepší této letošní sezony. 630 km! Jediné, co mi trochu zkazilo náladu bylo to, že záznam na GPS byl znehodnocený zas nějakou chybou, a let nebyl započítaný na OLC. Ale, co na tom záleží? Víc fotek..
25. 7. Středa. Veslování. Bylo zas skvěle, povedlo se mi dostat se až k pátým peřejím. Víc fotek...
24. 7. Úterý. Pracoval jsem celý den v kanceláři.
23. 7. Pondělí. Veslování. Na vodě byl klid, a spousty jepicí, tisíce.. táhly se se mnou. Pozdravil jsem se s rybáři, ti se mi žertem ptali, tak kde máš prut? Vzal jsem to po řece k soutoku, ne deltou, udělal fotku odplaveného kmenu „Draka“, pak na Wena se nasytil moruší, než jsem vyrazil opravdu si zacvičit na svižném protiproudu. Povedlo se mi na vrcholu 3. peřejí přetraverzovat na druhou stranu, a podél ní se nad ně dostat, až nakonec jsem vyvesloval až k 4. peřejím! Sledoval jsem, jak malý pták útočil na orlovce (viz foto vpravo). Víc fotek...
22. 7. Neděle. Pracoval jsem doma. Rozhodl jsem se nejít plachtit, na odpoledne byla předpovězena větrná smršť.
21. 7. Sobota. Plachtění. Čekal jsem dlouho spolu s dvěma kolegy z klubu na vlekaře. Přes pozdní start ve tři odpoledne jsem uletěl přes 300 km, způli nad horami. Byl to krásný let. Několikrát jsem byl i ve stejném stoupáku s plachtaři z Efraty. Radost mi pokazila chvilková porucha elektr. systému GPS. Záznam se rozdělil na dvě půlky a OLC ho nepřijalo k bodování. Nicméně bylo to prima si zas zaplachtit. Víc fotek...
21. 7. Sobota. Byla vysoká voda, deltou, po Wena k 3. peřejím, nad ně se nedostal pro moc silný proud, pojedl moruše, hledal jsem LT ale nenecházel, u koupaliště jsem udělal fotku míšení ras (vpravo). kachny merg. s rackem. Vyvesloval jsem k hornímu mostu a zpět. U doku zaučoval LT dvě mladé ženy na skifu. Víc fotek...
20. 7. Pátek. Pracoval jsem v kanceláři celý den.
19. 7. Čtvrtek. U doku jsem odháněl komáry, ty však na vodě odfoukl větřík. Pod mosty je polykaly za letu vlašťovky. Vyvesloval jsem k třetím peřejím, bral to stínem, již krátce po východu slunce začlo být teplo. Deltou a k hornímu mostu. Více fotek...
Večer přišla zas velká bouřka. Letošní léto je na ně nezvykle bohaté.
17. 7. Úterý. Kočka poprvé venku (ve Wenatchee). Začali jsme s uvedením kočky do prostoru mimo domu, tak, aby se z ní stalo více méně soběstačné zvíře (hlavně doufejme že chozením na záchod. Krvavé myši prosím do domu nenos!). Poutko - provaz jsme několikrát pustili. Kočka nejevila zájem někam uprchnout. Víc fotek..
17. 7. Úterý. Veslování. Na doku bylo živo, čtyřka, kajakáři, veslaři. Volavka se vznesla. Vyvesloval jsem zas ke třetím peřejím. Skvělý den, i když bylo zamračeno. Víc fotek...
16. 7. Pondělí. Byl krásný den. Pozdě v noci přišla bouře s blesky.
15. 7. Neděle. Po období bouřek jsem byl trochu ostýchavý pustit se na přespolní let. Hlasy plachtařů z Efraty mě dodaly sebedůvěru a po obletění nebezpečné oblasti jsem se mohl hnát za nimi. Doletěl jsem do Crestonu a zpět. Let jsem ukončil předčasně, protože se hodně rozfoukalo a vítr byl ze strany na dráhu. Přistání se mi povedlo perfektně (vítr byl 40 s poryvy 60 km/h). Po vyhodnocení jsem zjistil, že let byl pátý nejlepší sezony. Krásně se lítalo. Víc fotek...
15. 7. Neděle. Vesloval jsem od železničního mostu spolu s Joe M, ukázal jsem mu moruše, chutnaly mu. Spolu jsme pak veslovali až k 3. peřejím, on se tam skoro také vydral. Já pak pokračoval až k hornímu mostu přes Kolumbii. Více fotek...
14. 7. Sobota. Strávil jsem den v práci. Večer jsme si promítli poutavý francouzko-belgický film o období přechodu z němého filmu na mluvený, Umělec. Tady je Ukázka.
13. 7. Pátek. Veslování. Byl teplý vítr, vysoká voda. Deltou a k 3. peřejím. Viděl jsem bobra, husy, volavky, a školku 24 merganser kachňátek. Zas jsem s nimi pořádal závody. Fialové kytky. Povídal jsem s rybáři. Chytli královského lososa, vážil16kg, viz fotka vpravo. Více fotek.....

Pracoval jsem celý den v kanceláři, i když venku byly lákavé kumuly. Bylo 35°C, už šestý den po sobě byla teplota nad 35. Ale i příští dny má být teplo, a odpolední teploty neklesat pod 30.

12. 7. Čtvrtek. Strávil jsem celý den v práci, a večer jsme šli k Benovi Knechtovi (vlevo na fotce), mluvit o plánu na šlapání v srpnu. Víc fotek...

Večer jsem mluvil s Milanem, potěšilo mě, že jsme se zas slyšeli.

11. 7. středa. Veslování. Vyvesloval jsem okolo deseti rybářských člunů. U laguny byla školka merganzer kachniček.. zas přes dvacet! Dva páry volavek, fotky. Deltou na Wena, pojedl moruše, chtěl natrhat víc, neměl pytlík. Z mostu přes Wena mi nějaký muž mával, varoval mě, že jsem se blížil plovoucí kládě. Zamával jsem mu zpět. Zas jako v pondělí vyvesloval jsem ke třetím peřejím. Nádherné! Po proudu jsem se pak svezl jako tryskový člun. Po Kolumbii až k hornímu mostu, zpíval a počítal. Víc fotek...

Odpoledne bylo zas 38°C.

10. 7. Úterý. 1000 km jízda na otočku. Zavezli jsme Eda a Sheilu do Portlandu na vlak. Vyzvedli jsme od Laury kočku. Laura, dcera mého švagra Larryho, se přestěhovala z Atlanty na druhém konci Ameriky do Hillsboro, předměstí Portlandu. V pronajatém apartmá si směla ponechat jen jednoho živočicha. Z Atlanty si přivezla dva, psa a kočku. S kočkou se rozloučila a předala nám jí na opatrování. Je to nejvíc zcestovalé zvíře. Laura jí našla na ulici v Tennessee, když jí bylo asi rok. Pak se přestěhovala s ní do Alabamy a loni do Georgie. Nu a nyní kočka přejela napříč kontinentem. Tak má při svých šesti letech nacestováno přes pět tisíc km a my jsme přidali při cestě z Portlandu do Wenatchee dalších pět set. Kočka to docela dobře snášela, přes venkovní teplotu 38°C. Viz více fotek...
9. 7. Pondělí. Veslování. K třetím peřejím, skále na Columbii. Fotky LT, JoeM a H. Krásně jsem si zavesloval. Víc fotek.

Práce. Rozesílal jsem náhradní díly zákazníkům.

E+S trávili čas uvnitř našeho domu. Venku bylo rekordní horko, 39°C.

V noci byla zatím první letošní bouřka, plno blesků a nesprchlo. Naštěstí nezpůsobila vznik závažnějších lesních požárů.

8. 7. neděle. Nešli jsme do kostela, místo toho jsme se prošli (a Karla proběhla) podél řeky Kolumbie. Odpoledne bylo dlouho předem plánované slavení odchodu Emily do důchodu a současně i jejích narozenin, s přáteli ze šlapání, z pospolitosti unitářů i odjinud. Oslava se pořádala na zahradě u Monteho a Judy. Byla tam i jejich vnoučata Mina a Isac. Dále přišli: Lynne a Rana, Drew a Cathy, Sheila a Ed, Mardi a Sandy, Karla, Karen a Bruce Kelemen, Don a Barbara Flick, kluci Michael a Clayton Anderson, Chip a Paige, Larry a Penny.. 23 lidí. Lidi se dobře bavili, pili a pak večeřeli jídla co každý přinesl.. většinou saláty, plus pečené roztrhané hovězí maso. K pití plno vody, studený čaj, limonáda, piva, vína. Emily se bavila výborně. Já celkem také. Navečer odjela Karla s Mardi a Sandy zpět do Seattlu. Teplota vylezla podle údaje z letiště na 39°C, tolik bylo ještě v 7 večer. Horko bylo snesitelné díky tomu, že vlkhost vzduchu byla jen 15%. .Víc fotek...
7. 7. sobota. Evanovi se povedlo v Portlandu vyhrát tamní závod, podělil se s námi o svůj úspěch večerním telefonátem. Sponosorovala je pekárna a dali jim věnce udělané z chleba, a Evan vyhrál čtyřista dolarů, o které se podělil se svým týmem.. Viz foto ze stupínku vítězů..
7. 7. sobota. Vyrazili jsme asi 80 km na jih podívat se na farmu větrných mlýnů, jít na exkurzi. Je poblíž Ellensburgu, kde E+S bydleli sedm let, od doby, když Nancy byly dva a Em šest let. Tak si hodně vybavovali nostalgické vzpomínky.

Navečer přijely ze Seattlu přítelkyně Mardi a Sandy. Víc fotek...

7. 7. sobota. Vyrazil jsem veslovat po Kolumbii. Byla vysoká voda, dostal jsem se ke třetím peřejím na Wenatchee. Krásně jsem se protáhl.
6. 7. pátek. Pokračovali jsme dál na sever, do Seattlu, do domu Karly. Ta nám ukázala své bydlení, a pak v pěti jsme pokračovali jedním autem dál na sever do Mukilteo (hned vedle továrny Boeing, kde se vyrábějí jumba B747), na pobřeží u zastávky přívozu, na kterém přijeli jiní příbuzní z ostrova Whitbey. V příjemné výletní restauraci Ivarova síně lososů jsme si příjemně popovídali a poobědvali. V půli odpoledne jsme se rozešli a dál v pěti (E+S, Karla, Em a já) pokračovali do Wenatchee. Cestou jsme se stavěli u vodopádů. Více fotek....
5. 7. čtvrtek. Jízda do Roseburgu, Eugene, Portlandu a Olympie. Stavěli jsme se u sestry Emily, Nancy, v Roseburgu. Pomohl jsem jí sestavit postel pro Erika. Ed a Sheila si vzali své auto do Eugene (3 hodiny vzdálené město od Ashlandu), tam ho nechali zaparkované na nádraží. Vrátí se pro něj za pět dní, přijedou vlakem od severu. Pokračovali jsme do Portlandu a sešli se krátce s Evanem, v budově, kde pracuje. Ta na E+S udělala pěkný dojem, i Evan. Pokračovali jsme dál na sever, do Washingtonu do Olympie k sestře Eda, Mary Jane (vpravo jsou sourozenci na obrázku). Tam jsme slavili její narozeniny, a užívali příjemného počasí. Em a já si postavili na zahradě na noc stan. Povídali jsme s Judsonem (manželem MJ) a Dianou (dcerou MJ) dlouho do noci, měli jsme si toho plno co říci. Milí lidé. Více fotek...
4. 7. středa. V pozdní odpoledne jsme se šli vykoupat v bazénu přítelkyně Eda a Sheily, Cynthie. Ta naléhala na to, aby se vlčí máky vysemenily, než dovolí svému synovi, aby je okolo bazénu vyškubal. Bylo osvěživé si zaplavat. Mimo mě plavala jen Sheila. Více fotek....

Večer jsme se dívali na ohňostroj, a krásný Měsíc.

4. 7. středa. V deset ráno jsme se šli podívat na průvod oslav nezávislosti. Tentokrát bylo plno chodeckých skupin v průvodu, se zajímavými tematy. Podívej se na fotky a videjka...
4. 7. středa. O půl páté ráno jsem vyrazil na jezero kousek na jih od Ashlandu. Sotva jsem vyjel, uviděl jsem dva srnce hned vedle domu Sheily a Eda. Na jezeře jsem si nádherně zavesloval dvě hodiny, spolu s týmem místních. Víc fotek...
3. 7. úterý. Cestou na jih jsme se stavěli v muzeu dřevorubectví, povzpomenul jsem na Ivany a Zdenála, které by je možná uvedlo do orgasmického vzrušení. Pokračovali jsme k Jezeru v lesích se sopkou v pozadí, a odpoledne dorazili do Ashlandu k rodičům Emily. Více fotek...
2. 7. pondělí. Pokračovali jsme v putování napříč východním Oregonem, a stavěli se v neskutečně barevných či divokých přírodních scenériích. Vyšlápli jsme si podél rybníka, zastavili se v našem oblíbeném Sunriver, který jsme objeli na pronajatých kolech, a na noc jsme se uchýlili do motelu v La Pine kus na jih od Sunriver. Tam měli wifi a já mohl pracovat, a Em používat svou novou hračku, komunikovadlo IPad. Více fotek...
1. 7. neděle. Rozloučili jsme se s Evanem, ten se vracel s kolegou kolařem zpět do Portlandu, a já s Em jsme vyrazili na západ napříč velmi málo zalidněným východním Oregonem. Přenocovali jsme v kampu zas ve stanu, poblíž městečka John Day. Více fotek...
1. 7. neděle. Silniční závod s třemi velkými horskými stoupáními se Evanovi nepovedl, skončil ho s velkou časovou ztrátou a zklamáním. Přesto se ještě nakonec usmíval. Víc fotek...
30. 6. Sobota. Večer měl Evan třetí závod, hodinovou honičku v chumlu asi třiceti jezdců, kteří mnohokrát objížděli čtyři městské bloky ve středu města. Víc fotek a videjka...
30. 6. Sobota. Evan měl tento den dva závody. První byla rychlovka, v deset hodin ráno. Používal přitom svá nová karbonová kola. Víc fotek a videjka..
29. 6. Pátek a sobota. Stanovali jsme v kampu na severním okraji Baker City, a vyráželi za Evanem na jeho starty a finiše, mezitím si prohlíželi historické město. Na mapu se dostalo díky objevení zlata poblíž, okolo 1860. Víc fotek...
29. 6. Pátek. V okolí města Baker City ve východním Oregonu se konala první etapa čtyřkolového závodu. Evanovi se vedlo tento den velmi dobře a skončil na celkově třetím místě. Víc fotek...
29. 6. Pátek. Poblíž Pendletonu v Oregonu jsme se zas po čase setkali s Olafem v krásném parku poblíž místa kde pracoval v lese. Víc fotek...