Vítkovy noviny

DUBEN 2016

Teplota
a počasí ve Wenatchee

Rubriky: Jiné měsíce | Plachtění | Práce | Veslování | Videa | Evan | Karla | Pošli mi email

Klikni na obrázek a otevře se zvětšenina. A když je v textu něco podtrhnutého, tak je to odkaz na něco dalšího.

Z letiště na západ

Z hřebenu na východ

Omlouvám se těm přátelům, příbuzným a kamarádům, se kterými jsem se chtěl setkat a nevyšlo to, či jsem jen mluvil telefonem anebo neudělal žádné fotky a jmenovitě jsem se zde nezmínil. Snad se nám povede příště. Také se omlouvám za víc jak třítýdenní odmlku v dokončení tohoto dubnového vydání VN.
30. sobota

S Jozefem a Peterem

Tři spolužáci z VŠD se sešli na procházku a příjemné odpoledne a večer ve středu Bratislavy. Povídali jsme dlouhé hodiny o všem možném - od studií, vývoji v letectví přes problémy přílivu přistěhovalců k osobním radostem i starostem. Jsem vděčný Jozefovi za pohostinnost, péči a více povídání.

S Milanem

V Nitře jsem se sešel s jedním ze zakládajících členů kapely Siriusu, Milanem, a jeho rodinou. Ti se nyní věnují své zahradě a na bývalé půdě budují rozměrný atalier. Mohou být na své úsilí náležitě hrdí - moc pěkné. Také se těší z vnoučat, kteří zdědili po svých předcích hudební a výtvarné nadání. Bylo moc prima se zase vidět osobně.
29. pátek

Večer byl nádherný západ slunce.

S Igorem

Navštívil jsem jeho rodinu a spolu jsme si vyšlápli na Súlovský hrad poblíž Žiliny, na vrcholu slepencových skal. Vyslechl jsem jak se věnuje rodině, lyžování a tenisu. Ani v důchodu se tento bývalý kapitán největšího dopravního letadla na světě, Airbusu A380, nezastaví.

28. čtvrtek

Objížděl jsem své dodavatele na Moravě. Zde si s Ladou dáváme chutnou zelňačku v krásně restaurovaném Panském dvoře v Kunovicích.
27. středa

Se Zdenkem

Zdenek mi předvedl řadů svých zlepšováků, které navrhl a vyrobil pro údržbu zahrady i pro přibližování dřeva z lesa: Kolo bez šlapek na rychlé přemísťování se po délce zahrady; elektrickou sekačku na vysokou trávu; druhou sekačku, tu tentokrát vybavenou samopohonem a náhonem na přední kolo, se kterou se dá otočit o 360° bez nutnosti ze sekačky vystoupit; vynikajícím elektrickým štípačem na klacky a větve, který je ukrájí na délky akorát pro velikost kamen, vybavený bezpečnostním kornoutem; motorku Kawasaki s vodou chlazeným čtyřtaktním motorem, který se nepřehřeje ani při dlouhodobé jízdě na jedničku, kterou Zdenek vybavil konstrukcí pro zapřáhnutí a tažení vozu naloženého dřevem z lesa. Zdenek také ukázal fotky a videa jeho jiných činností a zlepšováků, počítačové programy, kde si může naměřit a vytisknout výkresy pro výrobu dílů, ap. Obdivoval jsem, jak se Zdenek činorodě dovede zabavovat a i pomáhat svými zlepšováky přátelům. Také jsem ocenil ubytování poskytnuté u kamarádky Zuzanky. Měli jsme spolu prima čas.
25. pondělí

S Milanem

Za mrazivého počasí se dva bratři radostně setkali zas po čase na Křivoklátě. Venku se sedět nedalo, přes noc bylo dobře pod nulou a přes den jen pár stupňů nad. Spal jsem pod třemi pokrývkami,  přetaženými přes hlavu.
V tomto sedmnáctiminutovém videu nalezneš přehled exponátů všeobecného letectví z veletrhu AERO FRIEDRICHSHAFEN, který se konal v německém Friedrichshafenu v dubnu 2016. Pokrok v použití elektrických pohonných systémů v letectví byl zcela zřetelný. Bezpilotní prostředky, rogala, kluzáky, motorová a akrobatická letadla je čím dál tím více začínají používat.

Klikni na obrázek vpravo a rozběhne se ti video.
(Pro promítání na plnou obrazovku klikni na čtvereček v pravém dolním rohu.)
AERO Friedrichshafen

Také legendární kluzák L-13 Blaník byl vystavovaný firmou Blanik Aircraft s.r.o., napůl rozmontovaný, aby si zájemci mohli prohlédnout touto firmou vyvinutou modifikaci pro letové uschopnění, již schválenou evropskou správou EASA pro letectví. Stovky dalších vystavovatelů soutěžili o pozornost návštěvníků. Stálo za to navštívit tento veletrh.
21. čtvrtek

Do Friedrichshafenu

Vypravil jsem se z Wenatchee do Friedrichshafenu v jižním Německu, na letecký veletrh.
20. středa

Dnes odpoledne
bylo 29°C .. neskutečné pro tuto roční dobu.
19. úterý

Práce - strávil jsem většinu dne v kanceláři, i když venku byl nádherný rekordní bezmračný den - teplota vystoupila na 28°C.

Rekreace - s ostatními vodáky jsem stěhoval čluny, zatímco instalatéři přiváděli
do loďárny elektriku.

Vzdělávání - s ostatními příznivci zeleného prostoru jsme shlédli v muzeu dokumentární film o tvůrcích ústředního parku v New Yorku.

18. pondělí

Zase
na sever táhly tisíce hus vysoko na obloze. Na řece jsem se snažil vyfotit kachny merganzer. Zbytek dne jsem pracoval.
17. neděle

Procházka do kopců

Emily, ChrisR a já jsme vyrazili na pro Em vytoužený výšlap - za horskými květinami. Napočítaly jich patnáct druhů.

Večer jsem jel pomáhat vystěhovat čluny atd. z loďárny u doku.. v pondělí a úterý se tam bude zavádět elektrika.

17. neděle

Ráno přeletělo nad naším domem za velkého povyku tisíce hus, táhnoucích na sever. To jsou ty tečky na obrázku. Klikni na něj pro zvětšení.

Unitáři -- téma bylo o nezávislosti, vzájemné závislosti, a závislosti.

16. sobota

Veslování.  Zatímco vysoká voda v deltě učinila smutným plno párů hus, kterým vyplavila hnízda, vysoko na řece Wenatchee nad prvními peřejemi mě příjemně překvapil pár kanadských hus s jejich dvěma roztomilými housátky. Podívej se na krátké videjko.

Večer byla Kruhová večeře v domě unitářů Dona a Carol.
15. pátek

Práce.

14. čtvrtek

Voda do vyvýšeného záhonu

Mé snahy naučit Emily slepovat trubky zavlažovacího systému se setkaly s neúspěchem.

Veslování

Ráno lilo tak jsem byl nucen místo toho
jít pracovat - jaký je tohle pořádek?? Sláva! Přestalo pršet a dokonce i prokouklo sluníčko .. tak hrr na vodu. A kolik jí bylo! Dobrý půl metru nad normál. Roura byla napůl zaplavená.
13. středa

Práce

Ani dnes jsem se z kanceláře nikam nedostal. Jen chvilku jsem pomáhal Em s plánováním zavlažování do nového záhonu.
12. úterý

Veslování a práce

Pokračoval jsem v nakupené práci, ale stačil jsem si však zaveslovat, uvidět bělohlavého orla a neobvyklou skupinu čtyř volavek - jakési snad vzájemné dvoření, domnívám se.

11. poděli

Práce

Dopoledne jsem spravil Karle vypadávající víko zadních zdvihacích dveří na jejím autě. Rozloučili jsme se, ona odjela na západ přes hory, kdypak se zas uvidíme? Pak jsem strávil celý den i večer prací v kanceláři.
10. neděle

Unitáři

Vedoucí mše Christina navodila atmosféru hořícího keře a boha promlouvajícímu k Mojžíšovi. Každý pak měl příležitost napsat na papírek představující plamínek dva motivy; první, pro který jedinec přišel do stánku unitářů poprvé, a na druhou stranu papírku motiv dnešní. Pak šli ti, co chtěli, své plamínky pověsit na keř.

Veslování

Voda na řece Wena byla tak vzdutá, že jsem se dostal jen k prvnímu mostu. U soutoku jsem na dálku domlouval kanadské huse, aby opustila hnízdo a přenechala ho orlovcům. Po horním mostem přes Kolumbii se objevili první letošní svišti.
9. sobota

Koncert

Místní videograf
Charley Voorhis skloubil lidský příběh s přírodou, symfonickým orchestrem, kytaristou a bubeníkem, kdy pět skladatelů (z New Yorku, San Franciska, Bostonu a Wenatchee) napsali libreta na téma jeho videprodukce (obyčejně to bývá opačně). Nad orchestrem byl promítaný film, který Voorhis vytvořil. Celek - hudba i obraz - na diváky silně zapůsobily.
Em pomohla symfonii připravením oběda po zkoušce, a na noc jsme u nás ubytovali jednu z houslistek, jednadvacetiletou Keziu Bauerovou, která doufá, že příští rok po promoci najde uplatnění v nějakém slavném orchestru.

9. sobota

Nedala se vynechat možnost jít si ještě zalyžovat na kopci nad městem, přestože v údolí bylo už rekordních 26°C. I na sjezdovkách jezdili někteří v šortkách. Další lákadlo bylo
gesto vděčnosti, kdy lyžařské středisko podávalo zdarma párky či burgery těm lyžařům, kteří si na začátku sezony koupili lístky na vleky na celou sezonu. Rozdávali dokonce i lahvovou vodu a sodovky. Piva ale stála pět dolarů dvacet pět, malá (!).
Koukni se na krátké (1 min.) videjko, které jsem vytvořil.
8. pátek

Veslování

V nezvyklém ramenu delty byl zelený svit.
Zas se na Wena vytvořily dvě nové peřeje před normálními prvními, nad které jsem se snažil vydrat, krásná zabíračka, leč proud byl silnější než mé svaly. Nad horním mostem jsem sledoval tentokrát párek orlovců. Voda v Kolumbii už se vyhoupla nad sedm stupňů.

Po zbytek dne jsem se věnoval zákazníkům a zahradě. Odpoledne byla rekordní teplota.

Večer byla v Leavenworthu přednáška o mikrobech a jak jsou nám prospěšní. Zúčastnili jsme se s Montem, Judy a Isakem.
7. čtvrtek

S Karlou

Sledoval jsem, jak Karla vybírala místa na mapě, kde od podzimu bydlet. Pak ona sledovala mě, jak jsem jí spravoval rozbité zavírání kapoty, vypadávající přední světlo, a čudlíky zamykání dveří.

Oba jsme průběžně vedle sebe během dne pracovali - ona v grafice pro jednu velkou nemocnici, já pro své zákazníky v domobraně. Byl to jedinečný zážitek.

Večer jsme se ve třech koukali na film o legendárním zakladateli počítačové firmy Apple, Steve Jobs.
6. středa

Veslování

Vysoká šeď kryla slunce, v Deltě na mě zevlovaly (a já na ně) tři srny, Wena byla vzdutá tak se vytvořily dvě nové peřeje před normálními prvními. Nad horním mostem jsem sledoval první hnízdění orlovce.

Po zbytek dne jsem se věnoval zákazníkům.
5. úterý

Návrat do Wenatchee

Až při západu slunce jsem udělal pár fotek.
4. pondělí a 5. úterý

Návštěva příbuzných

Využili jsme s Emilí příležitosti návštěvy Evana a Laurel u jejích příbuzných v Portlandu v Oregonu, abychom se s nimi také viděli.
V pondělí jsme tam zajeli. Cestou jsme provázeli přátele Roba a Lois, kteří se vraceli od nás domů. Cesta trvala šest hodin. Odpoledne jsme navštívili rodinu sestry Laurel, Melissu. Na večeři v pivnici Sasquatch jsme se setkali s přáteli Ev a L, Christen a Brianem. Večerní program bylo sledování mistrovství USA v košíkové, týmů vysokých škol. Po přenocování v domu Dennise, otce Laurel, jsme se sešli na snídani v pekárně , prošli se v okolí, povídali si, já pracoval, a po obědě ve vegetariánské restauraci jsme zavezli Ev a L na letiště v Portlandu, odkud oni odletěli zpět do Kalifornie. My jsme se pak večer vrátili zas do Wena, kde nás očekávala Karla. Ta se právě vrátila ze své průzkumné výpravy do Bozemanu v Montáně. O té píše ve své zprávě.

3. neděle

Šlapání

Přestože přátele Roba a Lois zkouška víry zařadila mezi bezbožné humanisty, netroufli si být vystaveni působení uniářství. Projeli jsme parkovištěm pospolitosti, dostatečně daleko od dveří, aby nebyli vystaveni nakažlivé dávce, ale přesto si dovedli představit, kde svatostánek je, a vyjeli jsme polní cestou do kopců na západ od města. Vystoupili jsme krátkou pěšinou na úchvatnou vyhlídku, Em a Lois pak jely nakupovat. Rob a já jsme prošli asi šestikilometrovou trasu zpět do údolí, lemovanou horskými květinami. Na závěr jsme si udělali společný piknik.

Exkurze do větrných elektráren - video:
2. sobota

Poznávací výlet

Výlet do Ellensburgu, exkurze do větrných elektráren a prohlídka muzea zkamenělých stromů ve Vantage.

První orlovec přitáhl do Wena... a .. hádanka:
1. dubna, pátek

Sjezdování na Missii

Vyloženě jarní lyžování ...
A P R Í L  !!!

Únos na Americkém severozápadě.

Podle hlášení místních zdrojů došlo k.....
xrrgggg... rgsssxx Porucha není na vašem příjmači. cxdPorucha není na vašem příjmači. není na vašem příjmači. Porucha není není na vašem příjmači. na vašem příjmači ...gg... rgss XXccgr. Porucha není na vašem příjmači. ssccrgg.. Porucha není na vašem příjmači. Porucha není ....