a
          VN duben 2017

Čas a počasí ve Wenatchee

Rubriky: Jiné měsíce | Plachtění | Práce | Veslování | Videa | Evan | Karla | Pošli mi email

Klikni na obrázek a otevře se zvětšenina. A když je v textu něco podtrhnutého, tak je to odkaz na něco dalšího.

Z letiště na západ

Z hřebenu na sever

Hezký den !
30. neděle

Na Čarodějnice dobrou zábavu přeji !!!
29. sobota

Večeře a zábava

Společnými silami jsme si připravili grilované kuře na paprice, slanině a cibuli a pak si pustili poutavý film o navrácení rodinných majetků, v tomto případě obrazů. V češtině se film z roku 2015 jmenuje Dáma ve zlatém, s v hlavní roli herečkou Helenou Mirren.
Veslování

První jarní housátko, bobr, přetažený kříž, odraz v brýlích, orlovci.
28. pátek

Koncert

Vyslechli jsme Columbia Chorale s africkoamerickými skladateli.
Poučili jsme se také, kteří jsou nejvýznamnější skladatelé: Henry Thacker Burleigh, Francis Hall Johnson, William Levi Dawson, Jester Joseph Hairston, Moses George Hogan, Victor Johnson. Zde je záznam z celého koncertu:
Šlapání v Sage Hills.

Vyšlápli jsme si s kamarády Judy, Monte, Cathy a Gary.
27. čtvrtek

Veslování

Vodopádek u loďárny, jiní veslaři, peřejemi vnější stranou, sníh na horách,  svišť, nový sklad ovoce, Vítek čarodejník na koštěti.
26. středa

Zas jsem něco splichtil

V paprikách zapečenou směs hnědé rýže, quinoa, tuňáka, nakrájených stonků celeru, zelené cibulky, bazalky, tymiánu a sýru ementálu z prodejny COOP na Křivoklátě.
25. úterý

Veslování

Vysoká voda, semena jelmu, k čtvrtým peřejím, otříž v hnízdě, orolové.
24. pondělí

Z Londýna do Seattlu

Celou cestu byly mraky, až na chvíli nad tundrou. Kontrola v Seattlu byla v pohodě. Poobědval jsem u exponátu dvoumístného letadla, se kterým Rutan s Yagerovou obletěli zeměkouli, non-stop.
23. neděle

Z Prahy do Londýna

Všimni si reklamy na Rakovnické pivo na Ruzyni !!
Londýn na mě zapůsobil velice poklidným a dobře organizovaným průběhem, včetně bezpečnostních složek, přesto, že po téměř vylidněné noci mě pak obklopily hordy cestujících.
Krajinou na letiště...

22. sobota

Kalubice, Nezabudice, Klucná, Zbečno, Křivoklát

21. pátek

Sraz VŠD v Praze

Na hřbitovy chodím rád, chodím si tam povídat

20. čtvrtek

Sraz IIIbé

19. středa

Sraz fandů VN

18. úterý

Sraz ZDŠ

Sešlo se nás šestnáct. Bylo moc prima se zase uvidět. Hezky jsme se pobavili a dozvěděli se o vývojích v našich životech.  Už je nás o dvanáct míň. Vzpomněli jsme na Pepu Šourka a jiné, kteří se nemohli účastnit. Bylo víc lidí z Áčka. Kolik z nás se sejde příště?
Sníh na Křivoklátě

10. pondělí

Vítek a Milan v Restauraci nad Hradem
Nakládání kluzáku L-13 Blaník do vlečného vozu COBRA

Statické fotky .. klikni na AERO 2017 pro prezentaci.

Nachystej si basu piva a spusť si mé video zde nahoře. Je hodinu dlouhé.
6. čtvrtek

Do Evropy

V tři třicet ráno započalo mé putování. Havran všechny probudil. V autobusíku do Phoenixu jsem doháněl spánek. Čekání pro zpoždění jsem střídal se sprinty, tak jsem si i zacvičil. Letadlo z Filadelfie do Frankfurtu jsem stihl. Zpoždění mě stálo sedmdesát eur navíc na vlak.

5. středa

Astronomie

Přítelkyně Karly, Angie, se vracela z tří hodin jízdy na východ od Flagstaffu vzdálené nemocnice, kde byla na pracovním pohovoru.
Sešli jsme se v potravinách. Nakoupili jsme si večeři a Karla nás unášela ve svém autě do výšky 3 km nad mořem, na parkoviště lyžařského střediska, kde letos vypomáhala v horské službě. Západ slunce jsme stihli a s vínem jsme si přiťukávali. Hezky jsme si popovídali. Karla byla výbornou hostitelkou. Když už byla tma tmoucí, sjeli jsme zpět k Flagstaffu, kde nad ním
se nachází světoznámá observatoř Lowell. Tam bylo, kde objevili poprvé planetu Pluto. Karla nás tam vzala. Měli tam plno teleskopů a u každého průvodkyni. Naučil jsem se na obloze vyhledat hvězdu Sirius, pomocí souhvězdí Orion.
Meteor

Po kouzelné procházce kaňonem nás na parkovišti čekalo rozčarování. Při návratu k autu jsem si všiml, že mělo roztříštěné zadní sklo. Se zatajeným dechem jsem sledoval, když Karla ohmatala v kufru auta svou tašku. Její pracovní počítač tam byl, nic se neztratilo. Sepsali jsme protokol s vedením parkoviště. Ti nás zásobili bílou lepící páskou a obaly od dortů (někdo měl narozeniny). Obaly jsme přelepili přes zbývající sklo. Vydrželo dvouhodinový návrat do Flagstafu, napůl rozpadlé. Tam jsme auto vrátili půjčovně. Em se zařekla, že už na tomto výletu žádné jiné auto nepronajme. Čeká nás piplavé vymáhání odškodnění.
Úchvatné kaňony

Karla, Em a já jsme jeli dvě hodiny na sever, kde poblíž města Page jsme po vystání víc jak hodinové fronty sestoupili s davy jiných turistů do úzkého kaňonu a obdivovali úchvatné pískovcové útvary, vytvořené návalovými dešti, zeshora nasvícené sluncem. Kaňon byl na indiánské rezervaci Hopi, kde vše, včetně policie, zajišťovali Indiáni. Měli jsme štěstí na Navajo Erika, velmi povídavého a informujícího průvodce. Dělím se o zážitky v obrazu i videu.  Zde jsou videa.
4. úterý

Večeře s MJ a Judsonem v Creekside Restaurant v Sedoně
Výšlap v přírodě v Sedoně
Architektura v Sedoně, dvě ukázky
Setkání s MJ a Judsonem v Sedoně
Sněžné probuzení

Ráno nás přivítal třpytivý sníh všude okolo, od včerejší chumelenice. Překvapivé to vlastně není. Město Flagstaff je v nadmořské výšce o trochu výše než Chopok, v 2100 m.
3. pondělí

Archeologové...

Zatímco Karla pracovala, Em a já jsme se vypravili do oblasti severovýchodně od Flagstaffu, kde se dochovaly domy z roku 1100. Cestou tam jsme uviděli zvláštní veverky se špičatými oušky, druh Abert. Po procházce ruinami a čtení si
o nich v průvodci jsme sledovali vývoj počasí. Přibližovala se bouře. Když jsme vyrazili na setkání na večeři s Karlou a rodinou, která jí loni vypomohla, začla sněhová plískanice. Pojedli jsme v mexické restauraci, já jídlo carne asada. Přátelé Karly - Karen, Bob a jejich syn Graham jsou moc zajímaví lidé. Zas máme další známé. Po večeři bylo po bouři. V pohodě jsme se vrátili do apartmánu.
Procházka ve středisku Wyndham v Flagstaffu

Zatímco Karla pracovala, prošli jsme se s Em v okolí domu, kde jsme byli ubytovaní (na posledním obrázku v prezentaci, za červeným autem).
2. neděle

V Grand Kaňonu

Mělo by se správně říci, ve Velikém Kaňonu, ale těch je tu přehršel. Ten po světě věhlasný je "Grand", tak proto. Odhadl jsem, že od Karly ke Gr. Kaňonu je to 100 km na sever. Správně. Po silnici však je to 150 km. Byli jsme tam za dvě hodiny. Počasí přálo. Předem jsme si dali omezení lezení
na dvě hodiny. Z okraje kaňonu v 2100 m jsme sestoupili 300 m. Na dno kaňonu to bylo o dalších přes 1100 m níže .. řeka Kolorádo tam teče v nadmořské výšce 670 m.
Počasí přálo. Bylo okolo 15°C a slunečno. Po výšlapu jsme si prohlídli historické budovy podél okraje kaňonu a vyslechli vystoupení Indiánů. Na cestě domů jsme projeli okolo sopky Humpreys, nejvyššího bodu v Arizoně, 3.851 m. Tam je lyžařské středisko, kde Karla letos vypomáhala v horské službě. Večer jsme zašli do minipivovaru Dark Sky Brewing okoštovat jejich piva a povečeřeli poblíž v thajské vegetariánské restauraci. Pak jsme se máčeli v horké kádi na terase našeho apartmánu ve Wyndham, koukali jsme na hvězdy a Měsíc, a rozjímali.
1. sobota

Přesun do Flagstaffu

Po výměně aut v půjčovně, kdy Karla významně přispěla k příznivému vyřešení jsme vyrazili z Phoenixu 220 km na sever. V první půli nás provázely obrovské kaktusy. Jak krajina pozvolna stoupala z nadmořské výšky 400 m ve Phoenixu do 2100 m ve Flagstaffu, napůl cesty kaktusy zmizely. Naobědvali jsme se v Camp Verde, kde u Starbucku byl obrovský poutač ve tvaru Kokopelli, mytologického boha plodnosti zobrazovaného jako hráče na flétnu. Před Flagstaffem se ukázala hora Humphreys, s vrcholem v 3.850 m. V tamním lyžařském středisku Karla letos vypomáhala coby členka horské služby. Štít vystupuje vysoko nad krajinu. Je sopečného původu. Karla nás pak přivítala do Betty, jejího domečku na kolech. Po výměně plynové bomby na topení pak nás provedla středem města Flagstaff, které je mj. i sídlem univerzity severní Arizony s více než 20 tisíci studenty. Pak jsme se všichni tři ubytovali ve středisku Wyndham, které Emily dopředu zamluvila tak, aby tam mohli přebývat i Ed a Sheila. Bohužel ti těsně před zájezdem účast byli nuceni odřeknout. Karla nás večer naučila připravovat jídlo s přísadami z tofu, čínských nudlí, paprik, cuket, mrkve a omáčky z burských oříšků, zabalené do tenoučké lepivé placky z rýže a tapioky.
Snídaně u Faziových

Přenocovali jsme ve Phoenixu u rodičů přítelkyně Karly, Angie; Kathy a Gino. Ohromně milí a všímaví lidé. Seděli jsme venku na patiu a pojedli vajíčka s cuketami, s chlebem, který upekli Karla a Angie. Srdečně jsme se rozloučili a pozvali se do svých domovů navzájem. Kdo ví, kde se zase uvidíme? Pro Em a Karlu to bylo v
naposledy Portugalsku, a já viděl Angie naposledy v Praze. S jejími rodiči jsem se seznámil až nyní.