Vítkovy noviny

leden 2010

Čas a teplota ve Wenatchee

Rubriky: Index novin | Plachtění | Práce | Veslování | Videa | Evan | Pošli mi email

Nápověda: Klikni na obrázek a otevře se zvětšenina. Klikni na Index vydaných novin pro jiné měsíce. Klikni na podtrhnutý text pro spojku na další odkaz.

pátek 1.1.

Veslování. Zúčastnil jsem se Novoroční regaty s místním vodáckým klubem. Na Kolumbii vyrazilo skoro dvacet vodáků, hlavně kajakáři. Bylo okolo nuly.

Doma. Nainstaloval jsem snímač venkovní teploty do auta Emily.

sobota 2.1.

Společnost. Večer jsme hostovali u nás doma Kulatou večeři pro přátele unitáře. Přišli Penny a Larry, Paige a Chip, a Rita. Udělal jsem chlebíčky.

neděle 3.1.

Veslování. K peřejím a nad horní most. Od soutoku se Skipem. Viděli jsme dvě vydry, pěkně na nás zvědavě vykukovaly, jejich hlavy vynořené vysoko nad hladinu.

Unitáři. Tři lidi se dělili o „V to já věřím“.. mezi nimi Chip.

Práce. Dělal jsem celoroční bilance a přípravu na uzávěrku na daně.

Kino. S Emilí jsme sledovali dokumentární film o Alexandru Velikém, v pauzách hráli slovní hry.

pondělí 4.1.

Počasí. Začal padat sníh v obrovských vločkách. S jeho odstraňováním z příjezdu k domu jsem si postupně zacvičil víc jak hodinu.

Práce. Došly balíky a měl jsem co vybalovat, zpracovávat a rozesílat zákazníkům.

Kino. Další dvě serie o o Alexandru Velikém,

úterý 5.1.

Veslování. Vyrazil na úplně klidnou hladinu, nad nulou, mrholilo.. k peřejím a hornímu mostu, obvyklý okruh se zpíváním a počítáním.. bylo to hezké. Husy, kachny, volavky, tři orli.

středa 6.1.

Práce. Hovořil s provozovatelem kluzáků u americké vojenské akademie. Těm dochází životnost kluzáků používaných v akrobatickém výcviku (které jim má firma dodala). Pokud výrobce výrazně jejich lhůtu neprodlouží, budou nahrazeny jinými kluzáky od konkurence. Již na ně byl vyhlášen tendr.

Vypracoval jsem daňová přiznání pro státní a federální odvody, a v bance převedl platby.

čtvrtek 7.1.

Mráz. Teplota se tento den dramaticky propadla, a nejen to. Spodek vysouvacích dveří naší garáže přimrzl k betonové podlaze, kde byla louže z předešlého dne. Auta uvnitř byla zablokována a jedině díky jednomu venku jsem mohl přepravit Emily do práce.

Veslování. Bylo -9°C, klidno. Slunce svítilo filtrovaně vysokými mraky, bezvětří. Plno hus a kachen, vydra, pět orlů. K peřejím a nad horní most. Zpíval si a počítal, bylo to prima.

Počasí. Navečer však došlo k prudké a nečekané bouři.

pátek 8.1.

Běžkaření. Po práci jsem vyrazil s Emilí, Lynnem, Drew a Cathy do Leavenworthu na běžkaření na trati pod skokanským můstkem. Monte a Judy se tam připojili, a proběhli jsme se. Em s berlí zůstala ve městě, a pak všichni společně povečeřeli u Gustava.

sobota 9.1.

Veslování. K peřejím, nad horní most.. fotky.. klid, kajakáři, 4-veslice.

Film. Večer jsme si s Emilí promítli německý film Falšovatelé. Ten mě zdeprimoval.

neděle 10.1.

Unitáři. Jeli jsem s Em do napakovaného kostela CUUF, tam pastorkyně Cecilia měla obřad. Z jejích slov jsem si zapamatoval žít v milující pospolitosti, coby partneři a ne jako soupeři.

pondělí 11.1.

Veslování. Bylo dušičkové počasí, mírně nad nulou. Mrholilo až pršelo, bylo mi teplo. Plno hus, volavky, orli, dvě vydry. Zpívání, počítání, přemítání. Prima pro tělo, duch v kotrmelcích. K peřejím a nad horní most.

Zamkl jsem klíče v autě ve městě, Emily mi přijela vysvobodit.

úterý 12.1.

Zdraví. Emily ještě nemůže lyžovat. Kyčle jí ještě bolela a dr. Kuntz jí včera doporučil zatím se šetřit a dále používat berli.

Práce. Zajišťoval jsem svou účast na výročním veletrhu amerického plachtařského svazu, a na instruktorském kurzu.

středa 13.1.

Veslování. Pršelo dost silně, 2°C. K peřejím a nad horní most. Orli okolo sebe kroužili v milostném tanci, až mi zmizeli z dohledu.

čtvrtek 14.1.

Rodina. Mému otci by bylo dnes 103 let.

Práce. Vypracoval jsem daňová přiznání pro sociální odvody.

Auto. Výměna ovládání brzd na sedmnáct let starém minibusu. Pod zárukou, úctyhodný servis!

pátek 15.1.

Veslování. K peřejím a nad horní most. Viděl orla ulovit rybu. Zákonitosti koloběhu přírody, zrození a umírání, působily na řeku i nejen na mě.

Film. Po večeři s Emily v restauraci Sushi spolu s Drew a Cathy jsme se na jejich volbu šli podívat na nyní zde populární film Avatar, od řežiséra slavného filmu Titanic. V opravdovém kinu jsem nebyl snad víc jak dva roky. Avatar je pohádka SciFi s romantickým příběhem. Záměr tvůrců filmu ve mě vyvolal opačnou reakci a z kina jsem odcházel silně rozesmutněn.
sobota 16.1.

Vodácký klub. Zúčastnil jsem se celodenního výročního jednání výboru klubu, v izolované horské chatě poblíž Leavenworthu ve středisku Spící Paní. Ráno při příjezdu jak převtělení mě uprostřed oparů horské louky přivítal osamělý kojot.

Běžkaření. Po jednání jsem ještě měl chvilku čas vyrazit na upravenou trasu, hned vedle střediska. Jel jsem již za tmy, ale to nevadilo, ztotožňoval jsem se s ní.

Koncert. Chelsey, neteř Nan, spolupracovnice Emily, večer nádherně zpívala a hrála na kytaru v Café Mela, spolu se svým učitelem, který jí doprovázel na kytary. V hrdle se mi zasekl uzel při vysléchání tesklivých písní o lásce.
neděle 17.1.

Veslování. Klid, nízká voda, přesto až k peřejím a nad horní most. Zpíval půl písniček a nechal si počítat.

Unitáři. Hostující pastorkyně hovořila o obětování lásky k našim bližním za to, aby se dalo zavděk zákonu. Právo jde nad náš osobní zájem. Za příklad dávala čtyři nedávno zavražděné policisty v Takomě, kdy vrah uprchl, a jeho rodina a přátelé ho ukrývali před pronásledováním.

Doma. S Emilí jsme mluvili hodiny o našich vztazích.

Curling. Navštívili jsme na místním turnaji naše přátele Drew a Cathy, a poprvé zblízka zažili tento sport.
Film. S Emilí jsme si promítli ruský film Italánek o šestiletém sirotkovi, kterého přijela adoptovat italská rodina. Ten však ze sirotčince utekl a od jinými záviděné příležitosti být tak výhodně adoptován, a místo toho vyrazil hledat svou vlastní matku. Další film v řadě depresívních zážitků v mých uplynulých dnech.
pondělí 18.1.

Porada. Dělali jsme s Emilí domácí údržbu a šli se poradit.

úterý 19.1.

Veslování. Klid, vysoká voda, poprvé po dlouhé době jsem zas mohl jet deltou, nahoru k peřejím a nad horní most. Zpíval si a počítal.

Práce. Odeslal pár zásilek a zodpověděl plno dotazů zákazníků.

Film. Večer jsme šli s Emilí a přáteli do muzea na dokumentární film Zachraňme Lunu.. o velrybě orka, která se sblížila s lidmi a oni s ní natolik, až se jí to po šesti letech stalo osudné.

středa 20.1.

Soud. Emily šla odpoledne na přelíčení ohledně své autonehody v listopadu. Ironicky, policie jí dala pokutu, že opustila vozovku a skončila v roští autem na střeše. Soudkyně pokutu snížila na sto dolarů.

Práce. Zásilka z Litvy nečekaně dorazila do Seattlu a odnož DHL sála peníze. Zařídil odbavení na dálku přes SEKO, v sobotu vyzvednu osobně.

čtvrtek 21.1.

Veslování. Znovu klid, 3°C, k peřejím a nad horní most. Zpíval si a počítal. Husy nechávaly pírka na hladině, a začínaly se spárkovat, létat ve dvojicích. Volavky, orli, dvě zvědavé vydry.

pátek 22.1.

Běžkaření. Emily poprvé od úrazu vyrazila na běžky. Jezdili jsme u líhně lososů spolu s našimi přáteli, v kompletní sestavě. Večeřeli pak tradičně U Gustava.

sobota 23.1.

Za dětmi přes hory. Evan měl den otevřených dveří ve svém novém bytě v Takomě. Sezval své přátele a i já s Emilí jsme se účastnili. Nejdříve za chumelenice jsme překročili hory, pak se u Seattlu setkali s Evanem v obchodu s nábytkem. Evan tam z Takomy dojel na kole, v dešti, 35 km. Předplatil nákup dvou vysokých čalouněných židlí. Ke kolu a židlím jsem na letišti přiložil i velkou bednu s leteckými náhr. díly od litevského výrobce. Evana postupně navštívilo ke třiceti známých, přátel ze školy, cyklistiky, církve, spolupracovníků z práce, sestra Karla a její přítelkyně. Ve skvěle i kuchyní vybavené společenské místnosti budovy jsme hráli hry, jedli, pili (nealko nápoje) a povídali až do večera. Pak v malém kině také v Evanově budově jsme se dívali na film. Přespali jsme u přátel Phila a Yuny v jejich novém domě.

Evanův nový byt je na druhém patře, na obr. vpravo mezi dopravními světly.

Evan (ve žlutém) s přáteli.

neděle 24.1.

Návštěvy. Posnídali u Phila a Yuny a dozvěděli se jejich zprávy. Dcery Amelia a Claire obě studují lékařství, Yuna si přivydělává překlady v nemocnicích a Phil vyučuje na juniorské vys. škole obor dorozumívání. Po nákupu v Trader Joes jsme zajeli ke Karle, Em a ona pak šly dál nakupovat, já mezitím pracoval u Karly.

Koncert. Než jsme se s Emilí vrátili domů, šli jsme ještě v Takomě na koncert duchových nástrojů v luteránském kostele. Byl skvělý. Jízda domů nám trvala dosti dlouho, sněžilo silně a pokračovalo celou noc.

pondělí 25.1.

Cesta do Arkansasu. V pět ráno jsem byl na letišti ve Wenatchee, tam s úlevou uviděl přistavené letadlo, navzdory husté chumelenici. Nicméně, odlet se zpozdil o hodinu, a v Seattlu jsem zmeškal spoj. Naštěstí mě překnihovali, a do Malé Skály, hlavního města Arkansasu, jsem s přesedáním v Houstonu v Texasu v pořádku navečer dorazil. Vyzvedl auto a nalezl zamluvený motel asi 15 km na jih od středu města.

Letiště v Houstonu s pěti vzletovými dráhami. Klikni pro větší verzi.

úterý 26.1. a středa 27.1.

Obnova oprávnění leteckého instruktora. Příští dva dny jsem trávil v učebně spolu pětadvaceti instruktory na šestnáctihodinovém intenzivním revalidačním kurzu. Všichni jsme uspěli. Vyšel jsem během pauz do města, historických muzeí, budov soudu, radnice, prošel se podél řeky Arkansas, nahlédl zvenku do obrovského pavilonu muzea Billy Clintona, který byl guvernérem tohoto státu, než se stal prezidentem USA. Navečery si vyšel okusit místní rybí speciality a hovězí pečeně.

Střed města Little Rock v Arkansasu. Kurz se konal v hotelu vpravo. Veletrh a sympozium v halách vlevo.

čtvrtek 28.1. až neděle 31.1.

Veletrh a plachatřské sympozium. Po roční pauze se zase konala tato celoamerická sešlost, ve veliké výstavní hale ve středu města Little Rock v Arkansasu. Po dvaceti letech poprvé jsem si dopřál nebýt uvázán k výstavní budce a místo toho se mohl zúčastňovat zajímavých přednášek, kterých bylo desítky. Ty pokryly vývoj v letecké výrobě, provozu, řízení, technice, sportu, v závodech a všem, co s tím souvisí; a dle svého výběru jsem mohl hovořit s navštěvujícími plachtaři. Sešel jsem se také s přítelem Luďkem Klugerem, kterého sem vyslal výrobce českých kluzáků HpH zalétnout kluzák 304S vybavený tryskovým motorem. Ten krátce předtím sem přiletěl zabudovat mladý technik Tomáš z HpH pro majitele Andrewa z Dallasu. Tomu pomohl přivézt kluzák na výstavu můj přítel a zákazník Jeff Baird, také z Texasu. Zástupce HpH v USA je Tim Mara.

Bez tatranek ani ránu! Luděk mi přivezl novou zásobu..

Zleva Jeff, Tim, Tomáš, Andrew, já a Luděk.

Karla na Aljašce. Mezitím Karla odletěla do Anchorage na Aljašku s orchestrem PLU na jejich šestidenní lednové hudební turné. Několikrát jsme si volali, bylo to moc milé pro mě s ní moci mluvit, nyní, co jsme si byli tisíce km vzdáleni, a přesto blízko. Koncerty jim vycházely dobře, bydleli v hotelích, ale i v rodinách místních příznivců hudby. Karla si i dokonce zalyžovala.

Emily měla také pestrý program, mimo práce trávila čas se svými školáky při výrobě dalšího čísla jejich novin, byla s přáteli v knižním klubu, na poradě, se skupinou covenant, na večeři s přáteli a na lyžování u líhně lososů.

Počasí v Arkansasu. Po sice chladných, ale suchých počátečních dnech týdne přišel v pátek od severu přechlazený déšť, který obalil vše do ledového krunýře. Stačil jsem se v pořádku bezpečně přesunout z výstavy do motelu.