Vítkovy noviny

webkamera

Čas, teplota a počasí ve Wenatchee

říjen 2011

Rubriky: Index novin | Plachtění | Práce | Veslování | Videa | Evan | Pošli mi email

Nápověda: Klikni na obrázek a otevře se zvětšenina. Klikni na Index vydaných novin pro jiné měsíce. Klikni na podtrhnutý text pro spojku na další odkaz.

Přidal jsem nové okénko nahoře, pohled webkamerou na počasí ve Wenatchee. Je to z letiště, tak se tam občas objeví i letadlo. Musíš ale mít štěstí, spojů létá jen čtyři za den. Když klikneš na okénko webkamery, otevře se větší obrázek.

1.10. Veslování. Byl krásný východ slunce, klidná voda, houfy rybářů (otevřeli sezonu pro lososy, druh steelhead), na řece jsem uviděl čtyřveslici s kormidelnicí. Na závěr jsem se vykoupal.

Více fotek...

Letecký den. Na letišti byla letecká část místního víkendového festivalu Wings and Wheels. Rozdával jsem plachtařské časopisy kolemjdoucím, kadetům z domobrany, do všech stánků. Na zemi bylo několik desítek vystavených letadel, stánek našeho klubu měl český kluzák L33, pořádaly se vyhlídkové lety motorovými letadly. Festival navštívila i delegace z japonského sesterského města Misawy. Také jim jsem věnoval plachtařské časopisy. Letecký den se vydařil.

2.10. Návštěva u Karly. Setkali jsme se s Karlou v Seattlu a posnídali ve známé restauračce Mae Café poblíž Zeleného jezera. Pak jsme převezli Karlu do Takomy, kde od 12ti musela pracovat v Tacoma Bike, obchodě s koly. Stihli jsme se ještě trochu projít v okolí. Minulý týden Karla ukončila svůj pracovní poměr s podnikem hromadné přepravy lidí.

Procházka bažinami. Prošli jsme se po ostrůvcích poblíž univerzity v Seattlu. Náhodou jsme uviděli na polopotopeném kmenu na sluníčku se vyhřívající sladkovodní želvu. Pak jsme po plovoucí dálnici přejeli na druhou stranu jezera Washington, do Bellevue.

Více fotek...

Oslava svatby. Naše kamarádka Mardi zorganizovala oslavu pro svou dceru Katie. Na oslavě měli přítomní příležitost předat svatební dary. Poznali jsme ženicha, který se shodou okolností jmenuje stejně jako můj syn, Evan. Popovídali jsme si i se členy jeho rodiny a ostatními přáteli a známými.

3.10. Veslování. Byl klidný den. Vesloval jsem v šortkách, ale zachumlaný, deltou, okolo rybářů, jeden mě odháněl, k peřejím a haldě. Na závěr veslování se .. na den svých narozenin.. svátečně vykoupal v Kolumbii.

Během dne jsem přijímal blahopřání od Emily, přátel a známých. Inspirující byl pozdrav od Jirky Bíny. Jede právě na kole z Bolivie až na nejjižnější špičku jižní Ameriky. Zde je jeho líčení.

4.10. Práce. Venku bylo hnusné počasí a tak se to hodilo pro věnování se pracovním povinnostem. Údržbová firma Akademie USAF hodlá nabídnout k odprodeji náhradní díly pro ty Blaníky, které budou koncem roku vyřazeny z provozu. Kupec litevského kluzáku chtěl předplatit a využít nižšího kurzu eura. Nabízel jsem výrobní kapacity v ČR americkému investorovi.
5.10. Práce. Počasí bylo ještě ohavnější, než včera. Celou noc pršelo, ráno se veslovat bez toho, aby byl člověk promočený na kůži nedalo, tak jsem se věnoval práci v úřadě.

Veslování. Odpoledne jsem využil výpadku deště na to, abych si přece jen zavesloval, k peřejím a haldě. Pod horním mostem se mi povedlo vyfotit - přímo kolmo dolů ze skifu - několik lososů, kteří se drželi na tomto místě.

Více fotek...

6.10. Počasí. Ráno při pohledu z mé terasy se ukázalo, co minulé dva dny připravily na hřebenu - první podzimní sníh!

Práce. Pokračoval jsem v rozvíjení obchodních kontaktů a výzkumů. Z Kanady jeden vynálezce přišel s nápadem na svislé křídlo, 70 m vysoké, ukotvené kořenem v zemi, které by se kývalo ze strany na stranu a vytvářelo přes převody elektřinu.

Práce. Věnoval jsem jí dnes pět hodin v kanceláři. Pak už to nevydržel, a vyrazil na čtyřhodinové šlapání.

Více fotek...

7.10. Veslování. Vyrazil jsem na klidnou hladinu, a vesloval zvolna.. cítil se rozlámaný od včerejšího trestaneckého šlapání. Bylo klidno, jel deltou, pak k peřejím, vyhýbal se rybářům. Jeden dokonce chytil rybu. Jak vyšlo slunce, ohřívalo se, a bylo průzračně. Dorazil jsem k haldě oblázků (o haldě mluvím často, tak tady je pro představu na obrázku). Plavání u doku bylo osvěživé.
Kultura. První pátek v měsíci je den otevřených dveří v místních galeriích. Obešli jsme tři. Pak jsme se sešli s přáteli šlapači na večeři v tajské restauraci.
8.10. Plachtění. Vznášeli jsme se ve vlně, na neobvyklém místě. Mírný vítr vál pro změnu od jihu, a nízký hřeben zvaný Jumpoff (jen 700 m vysoký) se postaral o možnost vystoupat ve vlně až do 1500 m. Zprvu jsem si nebyl jist, zda se vůbec udržím ve vzduchu, počasí bylo stabilní a klidné. Přesto let nakonec byl přes tři a půl hodiny. Přistál jsem krátce před západem slunce. Na východě se na mě usmíval baculatý Měsíc.

Více fotek... (ukazují místo, kde jsem se dral lesní džunglí 6.10.)

9.10. Šlapání. S Monte a Judy jsme vyrazili do nově otevřené části Krápníkové soutěsky, rozzářené podzimními barvami.

Více fotek a map...

10.10. Práce. Venku bylo škaredé počasí. Film. Promítli jsme si dojemný film Jdi a žij a někým se staň založený na skutečném příběhu etiopských židů, kterým bylo umožněno emigrovat do Israele v osmdesátých letech minulého století. Hodně na mě zapůsobil.
11.10. Veslování. Zprvu mi pršelo, ale pak se začlo vyčasovat. Rybáři mě zdravili, jeden známý na mě dokonce mával. Nečekané od rybářů. Vyvesloval jsem deltou k peřejím a haldě, zpíval jsem si Cestáře, a zajel do Laguny. Pak se u doku vyčmáněl. Dnes bylo 13°C. Na poště mě čekala nečekaná zásilka.

Více fotek...

12.10. Práce. V kanceláři bylo poklidno, vyřídil jsem vše již před obědem. Plachtění. Podíval jsem se na konečné výsledky z celoroční soutěže OLC, která k 10. říjnu měla uzávěrku. Stal jsem se vítězem USA v oblasti severozápad (Aljaška, Idaho, Montana, Oregon a Washington), ze sta plachtařů, kteří se zúčastnili.
Setkání. Sešli jsme se v Leavenworthu na večeři s Karlou a poprvé s jejím novým přítelem Adamem. Ti dva stanovali poblíž a lezli spolu po skalách. Znají se něco přes měsíc. Adam je zanícený rybář a horolezec, dělá o lezení přednášky, a je zaměstnaný coby prodavač v obchodě se sportovními potřebami REI v Takomě. Dal nám lososa, kterého chytil a sám vyudil.
Koncert. Naše místní střední škola uspořádala výdělečný koncert, aby mohla podpořit své studenty pro další studium. Vystupovali učitelé školy, kteří pro tuto příležitost vytvořili dočasné kapely. Překvapila mě jejich úroveň.

Více fotek i krátké video...

13.10. Veslování. Vyrazil jsem ještě za tmy, provázeli mě Měsíc a Jupiter (ten byl hned kousek od Měsíce doleva). Bylo svěže, vyvesloval jsem okolo rybářů nahoru k peřejím, viděl mývala, srnku, volavky, husy. Zas se po veslování osvěžil koupelí v Kolumbii. Bylo 7°C, a bylo mi hezky.

Více fotek...

13. až 16. 10. Oslavy ve Stevensonu. Ed a já jsme měli nedávno narozeniny a to dalo příčinu k rodinnému srazu v městečku Stevenson, v malebném kaňonu řeky Kolumbie asi 100 km na východ od Portlandu. Sešlo se nás deset - z Ashlandu Ed a Sheila, z Roseburgu Nancy, Larry, Erik a Antony, z Portlandu Evan, z Takomy Karly a z Wenatchee Emily a já. Pobývali jsme v prostorném domě na pokraji městečka obklopeném lesy a nádhernými výhledy na kopce a řeku.

17. 10. Veslování. Byly nádherné červánky a teplota 7°C. Vesloval jsem k peřejím a haldě, zpíval jsem si cestou. Pak jsem hupnul do řeky.

18. 10. Oslava. Jednomu z našich šlapačů zas přišly narozeniny, Montemu ve čtvrtek 72 let. Jako obvykle dostal plno humorně urážlivých přáníček. Sešli jsme se v pivnici McGlinn. Při té příležitosti jsme se také seznámili s prvním manželem Rany, Stanem. Ten přijel do Wenatchee nakoupit krabice jablek. Vzal s sebou z ostrova Whidbey i jeho syna Erika a jeho přítele. Viz..

Více fotek...

Po večeři jsme shlédli v místním muzeu pěkně udělaný ekologický film Farma na náklaďáku.

19. 10. Veslování. Zas byly nádherné červánky a teplota 7°C. Vesloval jsem k peřejím a haldě, zpíval jsem si cestou. Napadla mě čtvrtá sloka k Cestáři. Pak jsem zas hupnul do řeky.

Práce. V kanceláři bylo poklidno, platil jsem daně za třetí čtvrtletí a dělal administrativu, vyměňoval úvěrové karty, ap..

20. 10. Práce. Dělal jsem platby, zálohování, uklízel. Na zahradě jsem sekal trávu, kompostoval, uklízel odpadky, recyklaci, pral prádlo a sušil, po večeři (Emily udělala čínské smažené zeleniny) umyl nádobí, Emily bolela hlava.

Moc mě potěšil Jirka osobním psaním z Chile.

21. 10. Veslování. Vyrazil jsem na klidnou vodu.. nádhera. Ještě byla dost tma. K peřejím jsem dorazil přesně, když vycházelo slunce, v 0728, ale byly vysoké mraky, slunce prosvítalo jen malými škvírami. Lahodně mi znělo v uších šumění vln peřejí, a nozdrami do nosu se mi prodíraly libé vůně, snad z vody či keřů, stromů okolo. Bylo kouzelné ráno. Po proudu u mostů mi známý rybář zamával, já jemu zpět. Na Kolumbii slunce na chvilku rozzářilo kopce, stačil jsem zachytit malebnou scenérii. Zpíval jsem si a počítal. Na doku seděl a kouřil podivín, asi snad padesátiletý muž, se sluchátky v uších. Sedává na lavičce nad dokem často, přijíždí na dětském kole. I přes jeho přítomnost jsem se vyšplouchal v Kolumbii, jako obvykle dělávám. Velmi osvěživé. Podivín se sebral a odešel, než jsem se vysoukal z vody. Co mu asi šlo hlavou?

Pohled na veslování pro změnu z trochu jiného zorného úhlu

Více fotek..

Šlapání. Odpoledne po práci jsme si vyrazili s přáteli šlapači podél zavlažovaho kanálu u městečka Cashmere na hezkou procházku. Křoviny škumpy zde zvané Sumac rozzařovaly okolí. Pak jsme si dali pizzu a koštovali piva v nové taverně v Cashmeru.

Více fotek...

22. 10. Plachtění. Přes noc a dopoledne pršelo a můj plán jít pomáhat při úpravě pěší a cyklostezky nevyšel. Zato odpoledne se vyčasilo a vyrazil jsem za létáním. Let byl krátký, jen něco přes hodinu, ale zato bohatý na turbulenci - začla se tvořit vlna. Po přistání jsem se rozhodl uložit kluzák na zimní přestávku do vlečného vozu. Tato sezona mi přinesla hodně uspokojení z létání; a nyní oficiálně první místo v místních přeborech za rok 2011. A teď mohou přijít sněhy! Těším se na lyžování. .

Večer jsme šli na kruhovou večeři u Larryho a Laurie, sešlo se asi dvacet lidí.

23.10. Veslování. Byl kouzelný východ slunce, foukalo to, vyvesloval jsem okolo rybářů, pozdravil husy, a na závěr se zase osvěžil koupelí v Kolumbii.

Více fotek...

24.10. Práce. Strávil jsem celý den v kanceláři, komunikoval se zásobovateli. Návštěva. Setkali jsme se na večeři s naší dcerou Karlou a jejím přítelem Adamem. Lezli po skalách v Krápníkovém kaňonu poblíž Leavenworthu. Dozvěděli jsme se trochu více o Adamových plánech. V roce 2013 chce vést expedici na nejvyšší horu severní Ameriky, Denali na Aljašce.
25.10. Veslování. Klid, teplota 2°C. Vyvesloval jsem k peřejím a haldě.
Slunce mi vyšlo až 15 minut před koncem veslování. U doku jsem překonal nevůli a zase se vykoupal v řece Kolumbii, cítil se skvělě. Sluníčko mě rychle ohřálo.

Více fotek...

Odpoledne po práci jsem se prošel podél Kolumbie, lemované krásně zabarvenými stromy.

Večer jsme měli na návštěvě přátele ze šlapání, Lynna a Ranu. Ukazovali nám mapy a fotky z jejich zářijového pobytu na Hawaii.

26.10. Práce. Dělal jsem přípravy na plachtařský veletrh, odpovídal na dotazy. Počasí. Zima se blíží! Ráno bylo jen něco málo nad nulou, a v poledne stále jen 3°C. Mraky se snižovaly .. že by přicházel první sníh?

Rodina. Evan se vrátil z devítidenní služební a soukromé cesty na Floridu a do Texasu.

27.10. Veslování. Vyvesloval jsem mlhou, stromy jakoby přízraky prosvítaly nad ní, k soutoku s řekou Wenatchee, tam byla voda chladnější než v Kolumbii a nekouřilo se z ní. Na přítoku nebyl jediný rybář. Byla pro ně asi moc zima. Vyvesloval jsem k peřejím a pak po Kolumbii k haldě nad horním mostem.

Voda se vařila - tak jsem zas hupsnul do ní. Na doku byla jinovatka, a teplota 2°C. Překvapilo mě, že se mi zdála voda teplejší, než před dvěma dny, i když se za poslední dva dny výrazně ochladilo. Chvíli po mém plavání se objevil kamarád Larry, šel až na devátou veslovat. Je v důchodu, tak může chodit později.

Více fotek...

U loďárny mě oslovil pán, Don Seabrook (poznal jsem ho, je šéf fotograf pro místní noviny). Řekl, že fotil páru nad řekou a vyfotil i mě, jak vesluji. Ptal se na mé jméno, kde bydlím, jak často chodím veslovat, a zda to dělám i přes zimu. Neřekl, zda fotku uveřejní, možná ano. Řekl jsem mu, že také fotím, a že mi focení dává skoro takové uspokojení, jako veslování, a ukázal jsem mu na kameře přiložené fotky. Kývl hlavou a podali jsme si ruce na rozloučenou.

Práce. Vzdělával jsem se o nových druzích leteckých spojovacích materiálů.

Oslavy. Cathy, jedna z naší party šlapačů, měla narozeniny. Povečeřeli jsme v tajské restauraci a pak šli na přednášku o horských květinách na svazích sopky Adams.

28.10. Práce. Přestavoval jsem za pomoci technika nastavení routeru, a komunikoval s litevskou továrnou.
Procházka. Po práci jsme si vyšli s Emilí na procházku podél už na zimu vypuštěného zavlažovacího kanálu ve vých. Wenatchee. Také jsme viděli plno stěhovavých ptáků a stavbu nového klenutého mostu pro napojení východní části města na hlavní státní silnici.

Více fotek...

Patnáct minut slávy. Výrok Andy Warhalla by pasoval na mé slunění se v dočasné popularitě. Regionální noviny daly na první stranu fotku mě, jak vesluji v tajemné mlze po Kolumbii. Když jsem přišel na výroční banket svazu ochranářů, pojednou mě oslovovali s obdivem lidi, o kterých jsem neměl předtím ponětí, že existovali - jó, jsi na přední stránce novin, že jóoo? Víš o tom?

Více fotek, také z banketu...

29.10. Veslování. Tentokrát jsem vyrazil na vodu velmi brzy, byla velmi nízká voda. Foto z doku.. první rozbřesk, vyrazil na vodu, plul velmi opatrně. Za lagunou přijel první rybářský člun, jel se světly, ale zakotvil, než ke mě dojel. Na přítoku byl jediný rybář, po stehna ve vodě. Vyvesloval jsem až k hornímu bílému skladu. Během plavby po proudu se v mlze projížděl jeden ztřeštěnec na vodním skůtru, byl jsem od něj dostatečně vzdálen, a dobře již za sluníčka viditelný.

Po veslování jsem zas hupsnul do vody. Dnes bylo tepleji, asi 3°C. Jak voda byla teplá nevím, rozhodně teplejší, než vzduch.

Více fotek...

Kultura. Odpoledne jsem zašel na letiště a večer jsme strávili na komorním koncertě vybraných hráčů místní symfonie, s večeří. Fotky z koncertu..
30.10. Horolezení. Karla a Adam zas přijeli na tuto stranu hor, a pozvali nás na lezení na blízké skály v Peshastin Pinnacles. Emily zdvořile odmítla nabídku šplhat se, ale já se nechal přesvědčit a také vylezl na tu docela špičatou skálu (na obr. je Karla). Adam mě zajišťoval.

Pak jsme se Emilí vyškrábali strmou stezkou nad skály. Em se zprvu nechtělo do takového kopce, ale překonala se.

Více dramatických fotek...

Karla a Adam se pak projeli na kolech podél řeky Kolumbie.
Kultura. Odpoledne jsme se všichni čtyři zúčastnili výborného koncertu v lidmi nabitém luteránském kostele, u příležitosti uvedení do provozu nového piana pro místní asociaci učitelů hudební výchovy. Určitě čtenáře potěší, že vybrán byl český výrobek, piano značky Bohemia.

Více fotek...

Dlabání dýní. Cestou z koncertu jsme se zastavili u řeky Wenatchee, kde Adam komentoval na techniku jednoho rybáře lovícího technikou švihání muškou. Pak jsme po večeři doma dlabali dýně, pro nadcházející svátek Halloween. Adam poprvé přenocoval v našem domě.

31. 10. Na kanoi po Kolumbii. Zatímco Karla navštěvovala svou učitelku hudby Jill, Adam a já jsme vyrazili na kanoi po řece Kolumbii. Adam říkal, že na kanoi předtím nikdy nebyl. Ale když jsem mu ukázal, jak se má držet pádlo, neměl potíže. Byl unešen možnostmi rybolovu. Jeli jsme deltou k řece Wenatchee, pak severní deltou a středem Kolumbie zpět.

Více fotek..

Práce. Odpoledne jsem odbavil menší objednávku. Halloween. Večer nám přišly ke dveřím zastrašit děti převlečené do kostýmů ježibab, pirátů, lvů, koček, ap. Rozdávali jsme cukroví, abychom se "vykoupili".

Na závěr měsíce jsem si snažil představit...