Vítkovy noviny

září 2010

Čas a teplota ve Wenatchee

Rubriky: Index novin | Plachtění | Práce | Veslování | Videa | Evan | Karly | Pošli mi email

Nápověda: Klikni na obrázek a otevře se zvětšenina. Klikni na Index vydaných novin pro jiné měsíce. Klikni na podtrhnutý text pro spojku na další odkaz.

1.9. Veslování. Bylo bezvětří, nízká voda. Vyvesloval jsem k peřejím, otočil u horního mostu. Viděl volavky a orlovce. U doku se pak vykoupal v Kolumbii.

Nakoupil jsem vrchovanou krabici broskví.

2.9. Domácí práce. Vyráběl jsem rám na prosívání štěrku.
3.9. Veslování. Bylo nádherně. U doku se vykoupal v Kolumbii.

Práce. Z banky volali, že konečně odblokovali převod platby. Dostal jsem zakázku na lana nožního řízení.

Hovor. Mluvil jsem po delší době zas s Olafem, ten stále pracoval, a vylízával se z otravy, když se poškrábal o jedovatý keř. Bylo prima si zas promluvit.

4.9. Na kanoi po Kolumbii. Na návrh Emily jsem jí vzal na klubové kanoi, vypádlovali jsme až k soutoku s řekou Wenatchee, viděli orlovce, volavky a dokonce i bobra.
5.9. Práce. Začal jsem letošní přehled platů inženýrských profesí v tomto státu, zakázka od asociace ACEC.
6.9. Šlapání. Toto pondělí byl státní svátek. S přáteli jsme vyrazili k Starobylým jezerům. Vykoupal jsem se.
Naše parta.
7.9. Veslování. Díval se na hnízdo orlovců na železničním mostě, a poslouchal jejich pištivá volání.

Karla nové zaměstnání. Dcera Karla dokončila své studium na PLU v květnu, a tento den (po dlouhém pátrání) započala zaměstnání v oddělení osvěty (marketing) podniku hromadné přepravy cestujících v Takomě. Přidělili jí jako dva hlavní zákazníky dvě velké univerzity v Takomě. Její úkol je přesvědčovat jejich zaměstnance a studenty, aby používali hromadnou přepravu, autobusy, kola a chodili pěšky místo ježdění auty. Je tam na roční úvazek, sponzorovaný federální dotací.

8.9. Práce. Pokračoval jsem ve zpracování přehledu platů inženýrských profesí.
9.9. Veslování. Sledoval jsem, jak se rybáři na břehu zvěčňovali s jejich úlovkem - divokým lososem, kterého pak zas vpustili do vody. Směli si nechat jen ty z líhní, které se prý poznají podle přistřihnuté malé zadní horní ploutve.
Šlapání. Odpoledne jsme šlapali s přáteli v kopcích hned na západ za městem.
10.9. Sklizeň jablek. Mylarové folie mezi řadami stromů ozařovaly jablka odspodu, aby měly rovnoměrně hezké zabarvení. Sklizeň probíhala v plném proudu, v celém údolí a okolí. Sadařství zde má víc jak stoletou tradici.
11.9. Vstal jsem brzy ráno a v duchu se zúčastňoval setkání spolužáků.

Veslování. Sledoval jsem, jak jeden lovec trénoval své psy pro lov. Odlišoval se tím od všech ostatních rybářů.

Létání. Odpoledne jsem zašel na letiště, kde mě motorový pilot Tim Bovee pozval na let v jeho Mustangu II. Chtěl vidět oblast, kde den předtím vypukl velký stepní požár. Nechal mě půl letu řídit.
Plachtění. Rozcvičen z předešlého letu jsem vyrazil v jednomístném kluzáku L33 Solo nad východní hřebeny poblíž Wenatchee. Termika byla v útlumu, ale přesto jsem se udržel ve vzduchu a pěkně si letu užil.
Zábavní odpoledne u Unitářů. Pospolitost zorganizovala hudební a kulturní akci pro rodiny členů a zájemců. Vystupovali známi zpěváci a taneční soubor. Připojil jsem se tam navečer k Emily.
12.9. Vodní ceremonie. Na nedělní mši unitářů se dělili účastníci o své zážitky z jara a léta přimícháním vody do společné mísy. Tu vodu pak oslavně vylili v kruhu okolo velkého javoru na dvoře pospolitosti. Já se podělil o svou vděčnost za vláhu z mraků, za mraky.. které nás obklopují a spojují po celém globu.. jako jedny z posledních částí světa .. doposud nespoutané.. svobodné.
Šlapání. Pozval jsem Emily na výšlap v oblasti původního dolu na zlato na západ od města Wenatchee. Při sestupu jsme viděli dvě zmije.

Evan cyklistika. Evan se během léta umisťoval pěkně na závodech a postupoval z kategorie začátečníků do pokročilejší. Ve své kategorii nejnověji vyhrál tento víkend závod do kopce v Ashlandu, a celkově byl pátý z 75ti závodníků všech tříd. Závodí za obchod s koly Tacoma Bike, ti mu občas dají nějakou slevu, a on je rád podporuje.

Film. Večer jsme si pustili film Čas Probuzení od americké režisérky Penny Marshallové, kde kameraman byl Miroslav Ondříček.

13.9. Veslování. Na vodě jsem se setkal s přítelem Larrym, který zacvičoval novou členku Wendy na skifu.
Vyšší voda mi umožnila projet deltou. Některé javory se již zabarvovaly.
  14.9. Práce. Zodpovídal jsem dotazy znepokojených a naštvaných zákazníků, kterým americká letecká správa zakázala létání v Blanících, do doby, kdy kunovická továrna vyvine přijatelnou zkušební metodu pro kontrolu závěsů křídel. Pokračoval jsem ve zpracovávání přehledu platů inženýrských profesí.
15.9. Veslování. Na vodě jsem si užil nádherného klidu a jako skoro pokaždé toto léto si po veslování zaplaval podél doku v řece Kolumbii.

Práce. Zavolal mi konkurent, zda bych mu nevypomohl s nabídkou kluzáků pro USAF. Americké letectvo vypsalo konkurs na dodávku nových, na výměnu několika desítek Blaníků, které jim má firma dodala před pouhými osmi lety. Jejich životnost už dosáhli a nová náhrada není - kunovická továrna Blaníky přestala vyrábět.

16.9. Počasí. Byl hezký klidný den, s vysokými oblaky. Práce. Zaslal několik zásilek zákazníkům a zodpovídal dotazy ohledně kontroly kluzáků. Zpracovával dotazníky.
17.9. Veslování. Na řece Wenatchee bylo plno rybářů, vyhnul jsem se jim tím, že vesloval proti proudu Kolumbie k dohledu přehrady Rocky Reach. Po veslování se zas u doku vykoupal.
Šlapání. S přáteli na kopec zvaný Kohoutí hřebínek. Víc fotek..
Aeroklub. Posezení i pro rodiny u hangáru, s opékáním na grilu. Klub pozval svého dlohodobého člena Arnieho, bývalého náčelníka letiště, kterému v poslední době nebylo zdravotně dobře.
18.9. Domácí práce. Rozhodl jsem se přebudovat obrubníky okolo trávníku a přístupové pěšinky k mé kanceláři. Ještě nejsem úplně hotov.
19.9. Veslování. Celou noc pršelo, ale zrána přestalo a tak jsem zas mohl vyrazit na Kolumbii. Tentokrát jsem vyvesloval až k lanovce do Fesu. Po veslování se u tohoto doku zas vykoupal.

Unitáři. Pastorkyně Cecilia přednesla bohoslužbu, která mě neoslovila, marně jsem hledal téma. Zapálil jsem svíčku pro své bližní.

Domácí práce. Pokračoval jsem s obrubníky.

Počasí. Zastavila mě prudká bouřka, pak se vyčasilo.

Předkové. Sousedka Leah Ann mě požádala o překlad dopisu jejímu dědečkovi. který se do USA přistěhoval z vesničky u Domažlic v roce 1891, když mu bylo čtrnáct.

Cyklistika. Potěšil mě Jirka Bína pozdravem z La Paz v Baja California, který právě šlape na kole z Tijuany na severní hranici Mexika s USA do Cancúnu, má za sebou zatím 1600 km. O svém dobrodružství píše poutavě ve svém žurnálu Kolem kolem Mexika.

20.9. Práce. Pomáhal jsem konkurentovi s přípravou na nabídku kluzáků pro USAF. Jen v jednom mu nevyhověl, předat mu kopii mé nabídky z před deseti lety. Zůstali jsme v dobrém poměru.

Nechali jsme s Emily v servisu zkontrolovat kontrolní lampičku v minibusu, která varovala něco o stavu motoru. Za kontrolu nám servis naúčtoval sto dolarů.

Přivezl jsem další dvě břevna pro obrubníky.

21.9. Veslování. Vyrazil na klidnou nízkou vodu, vyhýbal se rybářům, sluníčko již pěkně začlo ohřívat.. na začátek řeky Wena a pak nad koupalištěm dělal fotky volavky a bobra.. vyvesloval k haldě oblázků a pak po proudu si zpíval a počítal.. bylo mi skvěle. U doku se připravovala větší parta na kajaky.. převlékl se tedy do plavek a tak se přece jen mohl vykoupat.. právě, když jsem plaval, byl tam jen jeden muž. Voda byla překvapivě ještě příjemná.

Více fotek z ranního veslování ...

Hovor. V jeho půlnoc a mé poledne mě překvapivě po pevné lince zavolal Ivan z Dubaje. Mluvili jsme asi čtvrt hodiny. Takový luxus jsme si již léta nedopřáli. Byl jsem vděčný, že mi zavolal.
Šlapání. V 16 hod vyrazil od auta do polopouště tři minuty autem od domu. Šel jsem ke hřbitovu starousedlíků, a trochu dál. Duše se mi zklidnila.

Více fotek ze šlapání...

Večeře. Emily byla unavená ze svých školáků žurnalistů a tak jsem se nabídl, že připravím večeři já. Po půl hodině jsme jedli nadívané papriky rýží a treskou, se zapečeným sýrem a ozdobené petrželkou, k tomu vařené kukuřičné klasy, mléko a já víno. Emily řekla.. tak bych to udělala také.. Vzal jsem to jako kompliment.
22.9. Rovnodennost. Zmeškal jsem účast s ostatními Druidy přivítat východ slunce z vrcholu Sedlové skály, jako v minulých letech. Myslel, že to bude příští den. Práce. Zodpovídal dotazy a ptal se zásobovatelů. Vyplnil jediný došlý dotazník platů.

Počasí. Byl krásný slunný den.

Syn Evan dopravní výzkumník. Je na čtyři dny na opačném konci Ameriky ve Williamsburgu ve Virginii, na symposiu pro výzkumáře dopravy, za svou firmu. Dává ve čtvrtek dokonce i svou přednášku o přenosu dopravních dat.

23.9. Veslování. Bylo 10 nad nulou. Vrazil jsem, oblečen tentokrát již v dlouhých kalhotech, ponožkách, a dvou tričkách, horní s dlouhým rukávem.. sice nefoukalo moc, ale bylo svěže.. jen na chvilinku vysvitlo slunce škvírou mezi mraky.. rychle vyfotil jedinou dnešní fotku.. a pak už bylo pošmourno, nevlídno, dokonce začlo mrholit. Nicméně voda byla vyšší a já se mohl promotat okolo rybářů vlezlých do řeky Wenatchee až k jejím posledním peřejím, zas po čase se tam dostal.. prima.. zpět na Kolumbii.. od koupaliště bylo závětří, sundal si dlouhé tričko.. vyvesloval nad most k haldě oblázků, zpíval si a počítal.

Bylo mě pěkně. Zpět u doku mě překvapili dva pěší rybáři, staříčci.. ti mi zhatili plán se na adama vykoupat, nicméně neodrazen převlékl se v loďárně do plavek, a přece jen do Kolumbie skočil. Možná tím, že mi rybáři blokovali mou obvyklou trasu podél doku, jsem se rozhodl plavat do prostoru mezi dokem a břehem, tam jsem z písčitého dna vypáčil někým vyhozený nákupní vozík, a odtáhl ho ke břehu, později dal do loďárny.. byl z obchodu Rite Aid.. a celý zrezavělý.. chodíval s ním bezdomovec, se kterým jsem se vídával asi před měsícem, ve vozíku měl horu svých krámů.. možná mu někdo jeho věci vyházel(i) a vozík do řeky hodili? Tak jsem udělal malý dobrý skutek, řeku od nehezkého nepořádku vysvobodil.

Práce. Strávil jí prakticky neproduktivně, odpovídal na dotazy o uzemnění Blaníků. Zahradní práce. Využil výpadku v mém běžném zaměstnání a dokončil úpravy obrubníků v okolí mé kanceláře.
Šlapání. V pěti jsme po přeháňce vyrazili do kopců na západ od města na větší okruh, docela nám vysmädlo a tak jsme po šlapání zamířili do naší oblíbené hospody U McGlinnů, tam si dopřáli dobrých piv a večeře. Více fotek ze šlapání...
24.9. Práce. Nevydělal jsem ani korunu, zato posluhoval zákazníkům. Ale i to přinášelo dobrý pocit. Počasí. Bylo nevlídno a zima, dokonce jsem v kanceláři poprvé letos musel zapnout topení, v kontrastu s jinými místy světa, kde bylo veliké vedro. Byl přesto krásný den.

Zahrada. Zapustil jsem další obrubník ke schodům na terasu.

Film. Večer jsme si pustili film o počátcích vlády Královny Viktorie.

25.9. Aukce pro školáky novináře. V minulých týdnech se náš dům proměnil ve skladiště všech možných krámů od hrnečků přes golfové hole, lampy, oblečení, po hevery na auta, kdy známí a přátelé věnovali své přebytky, kterých se rádi zbavili. V příjezdu ke garáži domu rodiny jedné školačky byly všechny tyto a jiné věci nabízeny na prodej veřejnosti, a výdělek věnován na podporu režie studentských novin The Scratching Post. Co se neprodalo bylo darováno podniku Goodwill, který rozprodává ve svých obchodech nemajetným za minimální ceny.

Večeře s hudbou. Mike Bills, v běžném zaměstnání školní psycholog, hrál při večeři v jedné novější restauraci. Mike je také aktivní ve vodáckém klubu. Šli jsme si ho poslechnout.. já byl páté kolo u vozu, ostatní byli všichni nějak spojeni se školstvím. Muž na obrázku dole v pozadí je James, v zaměstnání ředitel oddělení péče pro zvláštní děti a přímý šéf Emily. Jeho žena Kathryn je zrzka vzadu vedle něj. Jamesovi je 32 a Kathryn o něco méně. Ta pracuje jako fotografka pro místní noviny, a ve volném čase dělá kormidelnici na čtyřveslici vodáckého klubu. James humorně prohlásil, že s Emilí tráví více času, než se svou manželkou. Další na obr. jsou vepředu se zavřenýma očima Nan, ta se věnuje španělsky mluvícím žákům, a vedle ní je Faye, spolupracovnice Emily.
26.9.

Dnes byl nádherný den...

Veslařská regata okolo skály Guano Rock.

Vodácký klub vyrazil na rychlostní závod po řece Kolumbii od přehrady Rocky Reach.

Obrázky z letošní regaty.

Obrázky z loňské regaty.

Z regaty okolo Guano Rock

Tu skálu podělali ptáci, tudíž název Guano. Je otočným bodem pro závod vodáků od Linkolnova státního parku. Sešlo se snad patnáct lidí s flotilou člunů, na které by se mohlo naložit dalších třicet vodáků, kdyby přišli. Přítomní pádlovali na kajaku, dvojkanoji s vyvažovacím plovákem, desetimístné kanoi. Protože jsem byl na veslici, závody jsem vyhrál snadno, ještě jsem při tom dělal průběžně fotky ostatních. Po závodě jsem se krásně osvěžil zaplaváním si v Kolumbii.

Stinné stránky bydlení Karly. Karlu právě vystrašil černoch, který zazvonil a řekl.. moje sestra nechala v tvé poštovní schránce marihuánu, utíkala od policie.. dej mi ten balíček. K mu odvětila.. nic tu není.. můžeš se podívat.. nebylo.. odešel. K byla sama, že půjde k sousedům, kteří mají děti. Spolubydlící Karly Alan je v Seattlu, že prý přijede zítra či pozítří, a domácí Tracy koncem září.. Nakonec Alan přijel, a Karla se na noc přestěhovala do horního patra být mu poblíž.
27.9. Výstava. Emily mě pozvala večer na výstavu grafiky jednoho učitele na místní juniorské vysoké škole, Scotta Baileyho. Tvořil pomocí počítače a zaměřovacích triangulačních dat z GIS. Celkem zajímavá tvorba.
28.9. Veslování.

Voda byla jak zrcadlo, rybářů méně, tak se zas dostal k peřejím na Wena.. již dávno vysvlečený do půl těla.. krásně chytal paprsky slunce. Pak za zpívání k haldě oblázků a po proudu dolů. U doku byla zácpa pěti kajaků.. tolik pro soukromí.. vyčkal, až všechny ženy odjely, pak v plavkách skočil do řeky, krásně se osvěžil.

Práce. Měl jsem zas další dotazníky, objednávky a tak jsem měl co dělat. Přitom jsem poslouchal krásnou hudbu.

Knižní klub. Zúčastnil jsem se prvního podzimního setkání. Konalo se u Dicka a Pearl, byli i Peter B., Ed LP, Erin (soused D+P), Dennis, Em a já. Předmětem diskuze byl článek o regulaci obyvatelstva lidí na Zemi.

29.9.

Práce. Zpracovával jsem větší objednávku náhradních dílů, kterou kunovičtí přislíbili dodat do února.

Šlapání. V druhé části odpoledne jsem nevydržel být v kanceláři. Vyrazil jsem na další místo obzoru, asi 23 km vzdálené jak ho vidím z terasy svého domu - horu Tibbetts poblíž městečka Cashmere, kde jsem doposud nebyl. Více fotek v prezentaci..

Hora Tibbetts, 1.254 m

30.9. Počasí. Byl zas další bezmračný den, již tolikerý v řadě. Pravé babí léto.

Veslování. Vyhnul jsem se rybářům a dostal se zas k peřejím a k haldě oblázků. Bylo skvěle. Po veslování se zas nerušeně u doku krásně vykoupal. Podle hlášení z letiště bylo v tu dobu 12°C.

Zahrada. Fazole konečně zrají, máme je každý den k jídlu. Posekal jsem naposledy v září trávu.

Nahoře volavka, dole kingfisher.

Práce. Po výzvě z inženýrské asociace přišla menší záplava dotazníků platů, takže jsem měl na celý den co s nimi dělat.