Vítkovy noviny

září 2011

Čas a teplota ve Wenatchee

Rubriky: Index novin | Plachtění | Práce | Veslování | Videa | Evan | Karly | Pošli mi email

Nápověda: Klikni na obrázek a otevře se zvětšenina. Klikni na Index vydaných novin pro jiné měsíce. Klikni na podtrhnutý text pro spojku na další odkaz.

1.9. Rochání se v hlíně. Pokračoval jsem v započatém mém nejnovějším projektu, totiž napojit se na optický internet. Ukázalo se, že nejdřív budu muset vykopat patnáctimetrový příkop, skoro půl metru hluboký, a do něj zakopat trubici pro kabel. A tak jsem dnes místo veslování kopal jako mukl.

Více fotek..

2.9. Pokračoval jsem v kopání. Večer jsme vyrazili za kulturou.
Z galerie do galerie.

Více fotek...

3.9. Šlapání na Skalnatou Horu. Úchvatný zážitek s přáteli za nádherného počasí, rozhledu, a vůní horských květin.

4.9. Požár ve městě byl rychle uhašený.
5.9. Veslování. Vyrazil jsem na velmi nízkou vodu, k peřejím a haldě, zpíval si a počítal. Viděl jsem plno racků, několik orlovců a volavek. Zpátky u doku jsem se vykoupal.
Mejdan se šlapači. Od 16 hod do 21 hodin jsme se setkali s našimi přáteli šlapači, u nás. Nejprve jsme koštovali piva a přitom si postupně promítali diaserie z našich letních cest.. každý pár přinesl své fotky na CDčku nebo na flašce, Drew svůj počítač. Promítali jsme v našem "kině" přes projektor na velké plátno, fotky ze západních USA, Islandu, Británie, ČR, Slovenska, Polska, Portugalska. Tři hodiny utekly rychle. Pak jsme se přesunuli ven na terasu, bylo velmi příjemně. K večeři jsme měli grilované lososy, zeleninový a těstovinový salát, domácí chleba, pili šampaňské a gewürtztramminer, a na zákusek domácí broskvový závin se zmrzlinou.
6.9. Práce. Pomáhal jsem technikům z PUD, kteří protáhli kabel potrubím od jejich krabice u ulice k mému domu, pro přípojku na optický kabel na internet. Večer jsme si promítli film Dopisy z Iwo Jimy, lidské drama z konce druhé světové války, ze zorného úhlu Japonců.
7.9. Veslování. Byla krásně klidná voda, jel jsem deltou, nahoru k peřejím, k haldě a do horní laguny, počítal si a zpíval, viděl volavky a kingfisher. U doku jsem se zas hezky vykoupal.
8.9. Práce. Doufal jsem, že budu moci uprchnout jít plachtit, ale nakonce jsem strávil celý pracovní den v kanceláři, zavalen odpovídáním na dotazy zákazníků.
9.9. Veslování. Vyvesloval jsem k peřejím a haldě. Byla zas nádherně klidná voda. Setkal jsem se s kamarádem Larrym, ten po veslování zaučoval nováčka našeho známého Gena, z pospolitosti unitářů.
Práce. Odpovídal jsem jako včera na plno dotazů zákazníků, nikdo však nic nekoupil. A můj nynější hlavní zákazník, který zvažuje koupit litevskou plachtařskou orchideji LAK17B s elektrickým pohonem, zas odložil své rozhodnutí. Není divu, od konce srpna začlo Euro rapidně klesat, ke dnešnímu dni o plných pět procent vůči dolaru. Tak vyčkává a spekuluje. Kluzák je prodáván za Eura.
Oslavy. Sešli jsme se u přátel šlapačů Monteho a Judy na letní venkovní večeři, za předpokladu, že léto brzy skončí. Nevypadá to však zatím na to. Dnes bylo zas 35°C, a ke konci příštího týdne se má "ochladit" na 26°C. Mezitím za poslední měsíc nezapršelo.
10.9. Šlapání na Horu Mastiff. Další veliký výšlap, s 1100 m převýšením. Na rozdíl od minulé soboty bylo i v horách vedro, potili jsme se již od parkoviště, dokonce i stromy. Výstup vyžadoval trochu lezení, překonali jsme v pohodě. Zas krásný zážitek, s humorným zakončením. Potkali jsme dva kluky a holku, táhli s sebou prakticky i svou kuchyni i ložnici. Ty kluky jsem vyfotil, dívku se neodvažoval. Víc na fotkách.

Více fotek...

11.9. Unitáři. Na desáté výročí od útoku teroristů na ikony USA 11.6.2001 jsme zvažovali, jaká ponaučení mezitím vznikla. Duchovní mluvila o řece lásky, která snad nenávist odplaví. Lili jsme vzorky vody z našich cest a co pro nás znamenaly. Já vzpomenul na vodu z pramene Ida. Zajual mě článek oblíbeného cestovního organizátora Ricka Steevese a jeho náhled na 11-9. Vyjádřil dobře, co i já dlouho cítil, totiž že prostí i významní Američané zareagovali právě tak, jak si bin Laden přál, co sám uskutečnit nemohl, ale oni mu v tom pomohli. Zde více ...
Plachtění. Dlouho odkládané polítání, kdy jsem zvolil den s nejvyšší předpověděnou teplotou. Mělo být 36°C, ale nebylo. Rtuť vylezla "pouze" na 33, a stoupáky končily pár set metrů nad krajinou. Já se plandal v psích výškách a pot ze mě lil proudem. Stejně ale bylo prima se vznášet nad místní jedinečnou krajinou.
Film. Pustili jsme si Kdyby tisíc klarinetů. Díky Miloši! Nikdy jsem ten muzikál předtím neviděl. V 1964 mi bylo 17 let, a byl zblblý do Beatles. Domácí scénou jsem tehdy pohrdal. Nyní mě to mrzí. Měl jsem být všestranný.
12.9. Veslování. K peřejím a bílému skladu. Navrátily se husy, tak se podzim přibližuje. Tuhle husu ale vídávám již od jara, létat nemůže, má chudák zlomené křídlo.

Práce. Strávil jsem celý den odpovídáním na dotazy a vypracováváním už kolikátého prodejního návrhu na litevský LAK17B.

Půst. Držel jsem dnes hladovku. Proti ničemu jsem ale neprostestoval.

13.9. Práce. Třináctka musí být šťastné číslo. Dnes můj zákazník závazně oznámil, že se rozhodl přes mou firmu zakoupit nový kluzák LAK17B FES a vlečný vůz, z litevské továrny.
14.9. Veslování. Byl zas skvělý slunný den. Jel jsem deltou k peřejím a haldě, cestou viděl zanícené rybáře, utěšoval jsem husu se zlomeným křídlem, povídal si s houfy vlašťovek lovících hmyz. U doku se osvěživě vykoupal.

Více fotek..

Komunikování. Dnes se dostavil technik z místní telefonní firmy (zvolil jsem tu, abych podporoval místní hospodářství). Ten připojil mou telefonní síť v domě a kanceláři na vysokorychlostní internet, přicházející k mému domu optickým kabelem. Zvýšení rychlosti příjmu a odeslání dat bylo stonásobné! Ale to jen, když se napojím přímo na router kabelem. Přes wifi připojení je rychlost zatím pomalejší, protože mé stávající adaptory nepodporují nový rychlostní protokol. I tak je zlepšení markantí a stálo za všechno mé úsilí uplynulých dvou týdnů. Připojení a vychytání problémů trvalo technikovi tři a půl hodiny. Na obr. je černá bednička která přijímá signál žlutým kabelem, odštěpuje z něho dvě telefonní linky přes internet (VoiP) a šedým kabelem vede signál dál do bezdrátového routeru, do kterého se dají připojit přímo až čtyři počítače (modrým kabelem zatím jeden).

Spojení mělo naměřenou rychlost 90 Mb za vteřinu pro stahování, a 80 pro odesílání. Předtím se oba směry pohybovaly pod 1 Mb! Jak jsme to vydrželi?

15.9. Práce. Zásilka. Přišla z Kunovic a tak jsem se věnoval rozesílání objednaných náhradních dílů zákazníkům plachtařům. Poslal jsem i jiné zásilky. Pracoval jsem dlouho na upřesňování prodejní smlouvy na prodej litevského kluzáku.
16.9. Práce. Měl jsem co oslavovat a bylo mi skvěle. Pokračoval jsem v tomtéž, odbavoval další zakázky, mj. letecké domobraně. Těm právě končil fiskální rok a na poslední chvíli doobjednávali, aby jim nezkrátili rozpočet, tak pro mou firmu byl tento den obchodně docela příznivý.
Šlapání na Bradavku. První předpodzimní výšlap našeho pátečního klubu šlapačů se vydařil, včetně počasí, a i dobrého domácího piva přímo v malinkém pivovaru u řeky Kolumbie.

Více fotek...

17.9. Vodácká regata. Tradiční podzimní závod po řece Kolumbii od státního parku Lincolnova skála s otočkou okolo Guano skály. Zúčastnilo se ho letos deset posádek. Bylo asi 15°C a šedá obloha, skvělé počasí pro veslování. Na trati dost foukalo a byly vlny, v zátoce u finiše se zklidnilo. Skončil jsem na pěkném čtvrtém místě. Po závodu jsem dlouho cítil krásné volno v plicích, výborně jsem si zacvičil. Na piknik jsme měli hamburgery s přísadami, ovoce, a zákusky. Byl jsem rád, že jsem se zúčastnil.

Obecná škola. Pustili jsme si tento film a znovu, po dvaceti letech, jsme se velmi pobavili. Znovu děkuji, Miloši, za jeho shlédnutí!
18.9. Unitáři přijdou o oblíbenou duchovní. V kostele unitářů bylo nabito. Duchovní Cecilia velmi otevřeně mluvila o tom, že v jejím bříšku nyní vyrůstají dvojčata, od listopadu že nebude smět cestovat (dojíždí ze Seattlu), a že s nimi bude mít příští tři čtyři roky plné ruce práce. Tudíž jí na naší pospolitost nezbyde prostor. Mnohými způsoby se loučila s dětmi, mladými i dospělými. Dohodla se již s představenstvem naší pospolitosti o své náhradnici, Carmen McDowell ze Seattlu, se kterou ještě během října společně povede mše, a která pak vyplní do června 2012 zbytek pracovní smlouvy Cecilie. Ve svém proslovu se alegoriemi a přirovnáními snažila rozpustit smutek unitářů nad jejím odchodem (byla velmi oblíbená a za poslední dva roky díky jí působnosti pospolitost značně oživla a rozrostla se). Opakovala, že to nebyla její zásluha, ale pospolitosti, že jsme to již před jejím příchodem měli v sobě, a nadále tak budeme pokračovat. Zazpívali jsme plno písní a po mši ještě poseděli s představenstvem naší pospolitosti a Cecilií, vyjádřit se k nastávající velké změně.
Šlapání na Jezevčí hoře. Odpoledne jsem pracoval v kanceláři až do čtyř a pak přesvědčil Emily na šlapání na náhorní planině trasou, kde v zimě jezdím na běžkách.
19.9. Veslování. Vstal za tmy. Na řece to foukalo, ale ne moc, cítil svaly od soboty, otevřenější plíce, veslovalo se mi skvěle. U železničního mostu se bavil s třemi rybáři, dokonce žertovali, neobvyklé pro rybáře. Nad silničním mostem jsem mírně narazil přídí o velký kámen. K peřejím, pak k haldě. Zpíval si. Po proudu.. viděl orlovce s rybou, neúspěšně fotil. Později viděl LarryhoT podél východního břehu, jel proti proudu v dálce. Zbytek jsem silově vesloval více než obvykle, cítil se nádherně. Zpíval a počítal. U doku se zas vykoupal.
Práce. Můj nový zákazník, který koupil kluzák LAK17B, se překonával. Už poslal čtvrtinu platby coby zálohu. Převedl jsem zálohu továrně v Litvě, a zaplatil za dodávky továrně v Kunovicích. Odpovídal jsem na dotazy, šteloval svou místní počítačovou síť, odeslal zásilku náhradních dílů. Měl jsem napilno. Docela mi ušlo, že odpoledne se na obloze vytvořilo docela přitažlivé plachtařské počasí.
20.9. Šlapání. Po půl dni stráveném v práci jsem vyrazil na objevnou cestu. Rozhodl jsem se prozkoumat trasy podél zavlažovacích kanálů v Cashmere, a podívat se do tamní pivnice, zda by obojí bylo vhodné pro šlapání s našimi přáteli z FASH.
Zaparkoval jsem na místě, kde kanál překračuje kaňon ve velkých rourách. Vyrazil jsem na západ, nejdřív se strmě vydrápal od silnice na úroveň kanálu, snad 30 m převýšení. Pak šlapal podél kanálu, hezká scenérie. Objevil pozvolnou přístupovou cestu. Za několika zákruty bylo však překvapení. Voda vycházela z tunelu, který se ztratil pod strání. Cesta šla ještě chvíli dál, pak se proměnina v zarostlou pěšinu, a ta v stezku zvěře. Našlapoval jsem opatrně a vyhýbal se křovinám, ale stejně mě vesele škrábaly po lýtkách a stehnech.
Prošel jsem celý záhyb stráně až stezka klesla k jablečnému sadu, kde se dalo sejít (přes někoho pozemek) k silnici. Vyrazil jsem ale nahoru, podél drátů vysokého napětí, na hřeben. Tam mě ohromil nádherný výhled na druhou stranu, na řeku Wenatchee, kopce a hory a dálnici směrem na Leavenworth. Celou dobu jsem měl městečko Cashmere pod sebou jako na dlani. Cestou jsem usilovně vyhlížel chřestýše, leč žádný mě neobdařil svou přítomností. Krátce před návratem k autu jsem se ještě krásně osvěžil koupelí v kanálu. Výšlap byl velmi zdařilý.
Měl jsem ještě pár minut času zajít do Cashmere, kde v jednom zrenovovaném skladu si podnikaví lidi zřídili řadu podničků, jako kaváren, koštovacích síní vinných sklepů, pivnici, restauraci a kde mj. také žena šéfa Emily, Kathryn, má kancelářičku pro její nový fotografický salon. Promluvil jsem s obsluhou v pivnici, informoval se o druzích piva a zda podávají i večeře – ne, ale můžeme si nechat donést, jako jsme udělali minulý pátek. A naproti přes chodbu za měsíc otevřou jiní majitelé restauraci.. takže, může to být nové místo pro FASH na pití a jezení po šlapání či lyžování.

Více fotek...

21.9. Veslování. Vstal jsem za tmy. Bylo 10°C. Vyrazil jsem na úplně klidnou vodu, deltou, okolo rybářů na Wena k peřejím, a k horní haldě. To jsem již byl svléklý do půl těla, i když bylo čerstvo, ale sluníčko sálalo. Počítal si a zpíval. Od doku právě odráželi student černoch z cuuf a jeho mentor LT. Vykoupal jsem se u doku, velmi osvěživé.

Pracoval jsem celý den.

Odpoledne se obloha zatáhla. Ukazoval jsem profesionálním odstraňovačům stromů místo u nájemního domu, kde bude třeba pokácet přerostlé topoly.

22.9. Práce. Pracoval jsem celý den a dokonce i něco vydělal. Přátelé. Potěšil mě Milan z Nitry dopisem a fotkami jeho rodiny.

Údržba. Vybral jsem firmu na kácení.

23.9. Šlapání a medvědi. Po práci jsme vyrazili ve čtyřech - Monte, Judy, Emily a já do městečka Leavenworth, na procházku v parku podél řeky. Povečeřeli jsme v Cikánské kavárně (ta s tou rasou neměla naprosto vůbec nic společného, ale měli dobré pivo a jídlo), a pak vyrazili na přednášku o medvědech - černých a grizzly. Pivo z večeře mě zdolalo a při přednášce jedině útok opravdových zvířat by mě probral z klímání. Pro víc info viz..

Více fotek..

Sraz spolužáků VŠD. Ve dnech 23. a 24. září se na Vysoké škole dopravní v Žilině konal sraz spolužáků. Z našeho ročníku se dostavilo pět lidí. Více zde.
24.9. Kulaté výročí - Edovi je 90. Pogratulovali jsme Edovi, otci Emily, k jeho dnešním devadesátým narozeninám. Strávil je ráno se Sheilou v tělocvičně, na obědě u nich doma s dobrými přáteli, dr. Bill Sammonsem, tomu bude příští týden 91, a Josefem Slowikowskim, tomu 87, a na večeři pak v renomované restauraci New Sammy´s.
Procházka. Dopoledne jsme se s Emilí prošli podél úseku řeky Kolumbie na severním okraji Wenatchee, mezi cyklostezkou a řekou. Zas trochu jiný zážitek.

Více fotek..

Symfonický večírek. Večer jsme šli podpořit místní symfonii, na posezení na začátek sezony. Dvě flétnistky poskytly zvukové pozadí, a pak dirigent symfonie dr. Caoile zahrál na pianu neobvyklé skladby od Copelanda.

Více fotek...

25.9. Veslování. Bylo pošmourno a hezky to foukalo. Pod mraky se tvořily zajímavé půlkruhovité bubliny. K peřejím a haldě. Na závěr jsem se vykoupal jsem se u doku.
Šlapání na Ďábelský hřeben. Povzbuzeni proslovem pastorkyně v kostele unitářů jsme se rozhodli jít vzývat přírodu poblíž lyžařského střediska, asi půl hodiny od našeho domu.

26.9. Úklid osik. Pro shodu s majitelkou sousedního sadu a prevenci dalšího padnutí přerostlých stromů jsme je u nájemního domu na náš účet nechali odstranit údržbářskou firmou.

Více fotek...

Navečer jsem vyměňoval a adaptoval otáčivý sběrač ve vysavači. Těšil jsem se moc z tohoto dne.

27.9. Veslování. Bylo 13°C, velmi klidno. Proplížil jsem se při nízké vodě deltou, zdravil kačky, husy, racky, volavky, a rybáře. K peřejím a haldě. I když bylo čerstvo, po proudu jsem při silovce zas vesloval do půl těla, a pak se vykoupal u doku. Velmi osvěživé.

Doma jsem ještě stačil vyluxovat celý dům, než se odebral do práce do kanceláře.

28.9. Práce. Zavolal někdo z GA kdo chce koupit práva na TC pro motor kluzák a tak hledal výrobnu v Evropě. Napsal jsem českýmh výrobcům kompozitních letadel, za účelem poptávky na výrobní kapacitu. Potěšil mě Milan Drozda zavoláním. Odpoledne jsem šel k zubnímu hygienikovi a zubaři na prohlídku. Zoubky byly v pořádku.
29.9. Veslování. Vyrazil jsem na klidnou vodu, byla zima, 7°C, měl na hlavě kloubouček, na rukou loďařské rukavice, nákrčník, nábederník, dlouhé kalhoty, ponožky. U železničního mostu byla zácpa rybářů.. půl jich byla po pás ve vodě, napočítal jsem jich dvacet. Vyvesloval k peřejím a haldě, a pak se u doku zase vykoupal. Dnes to bylo velmi osvěživé.

Práce. Zavolal jsem do Litvy a mluvil s obchodním ředitelem továrny. Ten potvrdil slovně, že peníze přišly, modelů 17B že bylo vyrobeno 10 ks, dva jsou na lince, a že potřebují plochý konektor pro vlečný vůz. Tak se mi ulevilo.

Plachtění. Studoval jsem počasí. Zjistil, že budou nejspíš modré stoupáky maximálně do 6 tisíců stop, a že od zítřka začne být zamračeno a nevhodné podmínky pro plachtění. Tak jsem si řekl, buď jít plachtit dnes, nebo už kluzák odstavit. Před druhou jsem odstartoval.. vzduch byl stále hladký jak máslo.. až u hřebenu trochu termiky.. jen tak tak, že jsem se udržel ve vzduchu. Pak jsem se pohyboval 100 m nad terénem po další skoro tři hodiny. viděl jsem ptáky, srny. Doletěl až na severní konec hřebenu u Orondo a na jih k Jumpoff.

Víc fotek..

30.9. Práce. Dopisoval si a volal s možnými výrobními partnery v ČR. Pomáhal s navigací.