Vítkovy noviny

září 2015

Teplota
a počasí ve Wenatchee

Rubriky: Jiné měsíce | Plachtění | Práce | Veslování | Videa | Evan | Karla | Pošli mi email

Klikni na obrázek a otevře se zvětšenina. A když je v textu něco podtrhnutého, tak je to odkaz na něco dalšího.

Z letiště na západ

Z hřebenu na sever

Hezký den!
30. středa

Veslování

Jak se vyhouplo sluníčko nad obzor, rozzářilo krajinu blahodárným teplem a světlem. Přestala mi být zima a radoval jsem se z barev mě obklopujících. Zde se o ně dělím.

Odpoledne jsem si vyrazil na procházku podél Jezevčího hřebenu.

Těším se, až mi povíš, jaké bylo tvé září.
28. pondělí

Veslování

Byl nádherný klid. Ráno měl vzduch jen 8°C, ale na závěr voda v Kolumbii měla ještě vlažných 17°C, báječných na koupání. Koukal jsem se, jak uzrála semena kosatců.
27. neděle

Večer jsme se sousedy sledovali úplné zatmění Měsíce.

Šlapání

Vyšlápl jsem si k hřbitovu starousedlíků.

26. sobota

Plachtění

Vzal jsem na postupně čtyři vyhlídkové lety Jima (na obr.), Marti, Koko a Alexe.

Veslování

Hodně to foukalo, tak jsem to vzal do závětří po proudu.
24. čtvrtek

Bylo mi dopřáno zas moci zavítat na Kolumbii. U soutoku jsem povídal se srncem, chudák, napadal na pravou zadní nohu. Nymfu ovávaly jak závoj zelené řasy.
Odmlka

Omlouvám se za výpadek ve VN způsobený událostí, kdy se mi ztratily či mi byly odcizeny všechny doklady, peníze, atd. Byl jsem vržen do situace bezprizornosti. Náhrada dokladů mi vyžádala a ještě vyžaduje spoustu úsilí. Jsem vděčný, že jsem vůbec mohl fungovat a domů se navrátit.

Setkání s příbuznými a přáteli Joopa a Wima, ve východním

Holandsku, Gorsel, Hooge Veluwe
Procházka po a v okolí Breukelen
Veslování na Nijenrode (Het Galjoen)
Setkání se spolužáky v Holandsku po 45ti letech

Virtuální prohlídka školy
10. čtvrtek

Setkání s Karlou a později i s Laurou

Karla si načasovala návrat z Aljašky tak, aby se i se mnou mohla sejít. Sešli jsme se na letišti v Seattlu a jeli jsme rychlodráhou do historického středu města, kde jsme povečeřeli. Karla se jen pomalu vzpamatovávala ze šoku způsobeného z přechodu z divočiny na ledovcích do zalidněné části světa. Na závěr našeho setkání mě Karla seznámila s její kamarádkou - a její podnikatelskou zákaznicí Laurou, která se stala vydavatelkou časopisu pro vytříbené ženy. Karla pro ní dělá grafiku a i přispěje do dalšího čísla články. U ní stráví příští dvě noci, zatímco přes den bude navštěvovat své další své zákazníky.

Veslování

Zprvu to foukalo, tak jsem se uchýlil do mělké delty. Zamířil jsem k peřejím. U akvaduktu jsem zaznamenal pokrok v dokončování domu nahoře nad srázem. Obložení už skoro měli hotové. Pak jsem horní deltou vesloval kupředu, až ke koupališti, pro procvičení jiných svalů. Nad rourou s ozvěnami jsem se zas krásně vykoupal.
9. středa

Pracoval jsem.

8. úterý

Veslování

Byl klid a chladno, jen v okamžiku východu slunce se okolí rozzářilo. Nad řekou mě upozornil hlomoz na další fázi stavby domu. Připevňovali vnější obložení stěn. V horní deltě se brodily srny a nymfa se objevila, když i nad ní byla hladina bez vlnek.
7. pondělí

Šlapání ke Kolumbii u Pradávných jezer

Vyrazili jsme na pro nás zatím neznámou trasu na východní straně Kolumbie asi třicet km na jih od Wenatchee. Zprvu jsme šli kaňony a sestupovali až úplně dolů k řece, po obědě tam a občerstvení (a já pro fór reklamě na Tatranky) jsme zas jinými kaňony vystoupali zpět k poblíž jezerům, ke kterým jsme však nedošli.

Večer jsme hostili všechny členy naší party šlapačů na večeři a pak si promítli film o prvovýstupu na Mt. Everest.

6. neděle

V pospolitosti unitářů přednesl Dan S velmi pěkný příspěvek na téma lidský potencionál.

Tak ten jsem pak odpoledne vložil do sekání a přistřáhávní trávníku na zahradě.

5. sobota

Setkali jsme se s Janou Slajerovou, studentkou zemědělství, která je ve Wenatchee na stáži u výzkumného ústavu zemědělství. Procvičili jsme si češtinu.

Veslování

Ráno byla zima, foukalo to a i přes tři trička mě teplo moc nebylo. A pak při dokončení veslování mi zamrazilo - hned vedle veslařského doku ležela na pláži mrtvola. Ušetřím tě detajlů a ukazuji jen zpovzdálí.
4. pátek

Večer galerií

První pátek v měsíci je večer galerií, kdy je obcházíme, podívat se, co je nového.  Tohle je ukázka z jedné, která je současně i atalierem pěti mladých umělců.

Šlapání nad Sedlovou skálu k houpačce

Někdo umístil houpačku vysoko nad údolím a tak jsme se k ní vypravili.
3. čtvrtek

Koncert

Co začalo jako soukromá akce, dcera vzývající hold svým rodičům, přerostlo do veřejného vystoupení významných hudebníků z místního údolí. Tří violončelistů, houslistky a klavíristy. Hráli díla od Purcella, Moreleyho, Byrda, Poppera, Brahmse a Mendelssohna.

Zde jsou tři ukázky z koncertu. První je buď Purcell či Byrd, Je na něm zajímavé, že hrají tři violončela najednou, za doprovodu piana. Na druhých dvou ukázkách hrají tři hudebníci, housle, violončelo a piano. Skladba je od Felixe Mendelssohna - Trio no. 2 in C minor, op. 66 - Scherzo - a - Finale: Allegro appassionato.
3. čtvrtek

Veslování

Tentokrát bylo ve znamení opeřenců. Nad horním mostem nade mnou kroužili dva sokoli, jednoho se mi povedlo zachytit, když si sednul do stromu. O kus dál se to moc nelíbilo orlovcům, kteří poplašně pípali v hnízdě. Z ostrohu se vznesla volavka a zamířila na jih, kde v pozadí je vidět střed města Wenatchee s okresním soudem a hned vpravo od něj vězením. Na závěr jsem zahalekal do roury.

2. středa

Práce

Věnoval jsem se zákazníkům.

1. úterý

Koncert Tima Snidera

Docela náhodou jsme se dostali na koncert hudebníka, kterého pozval školský odbor střední školy ve vých. Wenatchee, aby předvedl hudební vzdělávací program. Vytvářel zajímavé živé nahrávky, až navršil mnoho vrstev, hudby tak obsažné a hluboké, s tolika odstíny, kterou by klasickým způsobem mohl stvořit pouze mnohem větší soubor a ne jediný člověk. To vše díky současným možnostem elektroniky. Hrál na housle, kytaru a zpíval. Hudba byla kombinace klasických stylů a soft rocku.

Poslechni si moje ukázky z koncertu ve Wenatchee:
video 1  |
video 2 | video 3  |  video 4 |
Vydrž se koukat na celá videa, ohromující, jak Tim dokáže vystavět celá díla. Pusť si na hlasito a také aby byly slyšet i basy. Mě se zvlášť líbila ta čtvrtá píseň, o hurikánu v něm samotném.

Z
webové stránky Tima si můžeš přehrát  videa zde. Je tam i s doprovodnými zpěváky a hudebníky. Tuším, že žije v Portlandu, OR.
1. úterý

Vernisáž výstava Požáry a my

V místním muzeu se otvírala výstava, do které přispěli hlavním obsahem naši známí unitáři -- fotograf John Marshall a knihovnice Chris Rader. Možná vzbudí rozruch, protože poukazují, že hasit každý požár je protiproduktivní. Ty menší jsou potřeba, aby shořel podrost, když je ještě nízký.

Veslování

Setkal jsem se s pár kajakáři. U peřejí se na mě sápal zase jeden pes. U koupaliště vybudovali pro požárníky stanové město. Nad haldou jsem se krásně vykoupal.